Kalendarium

24-26.09.2019 · FACHPACK, Norymberga

30.09-03.10.2019 · 4PrintWeek, Poznań

30.09-03.10.2019 · Taropak, Poznań

08-09.10.2019 · IFRA World Publishing Expo, Berlin

24-27.10.2019 · Międzynarodowe Targi Książki, Kraków

Premiera warta zauważenia

Targi Fespa stały się doskonałą okazją do zaprezentowania innowacyjnych i nowoczesnych urządzeń. Skorzystał z niej także Canon, który przedstawił nowe urządzenie Océ Colorado 1650. Działa ono w oparciu o nocy, elastyczny atrament i technologię Océ FLXfinish. Ma na celu zaspokojenie potrzeb klientów oczekujących wszechstronności produkcji na różnorodnych nośnikach. Urządzenie zadrukowuje materiały o szerokości do sześćdziesięciu czterech cali. Bazuje na wydajności druku i jakości obrazu znanych z modelu Océ Colorado 1640. Zapewnia przy tym możliwość zadruku aplikacji niestandardowych, takich jak samoprzylepne winyle, pokrycia ścienne, płótna, tkaniny oraz grafiki podświetlane, wymagające duże elastyczności w kwestii montażu i oprawiania. Nowe urządzenie wykorzystuje nową wersję atramentu Canon UVgel, która została zaprojektowana z myślą o maksymalnej elastyczności poprzez zwiększenie rozciągliwości każdej utwardzonej kropli atramentu. Dzięki temu wydruki mogą być gięte i składane, kiedy mamy do czynienie z aplikacjami elastycznymi i nie zachodzi ryzyko ich pękania. Ponadto Océ Colorado 1650 wykorzystuje Océ FLXfinish – technologię stanowiącą nowe podejście do utwardzania diodami LED, która umożliwia użytkownikowi wybór pomiędzy trybami matowymi lub błyszczącymi dla każdego indywidualnego wydruku. W efekcie pozwala ona uzyskać różne wykończenia bez konieczności zmiany tuszu lub nośnika. Błyszczące wykończenie nadaje wyjątkowego efektu wizualnego takim aplikacjom, jak banery i plakaty, podczas gdy matowy wygląd jest szczególnie atrakcyjny w przypadku wysokiej jakości aplikacji wewnętrznych oglądanych w sztucznym świetle, takich jak pokrycia ścienne lub materiały POS.

Komentarz miesiąca

Przyszłość druku

We wrześniu zebrał się zespół ekspertów drupy, składający się z osobistości świata poligrafii: właścicieli firm, naukowców i analityków. Centralnym punktem rozmów było zagadnienie „PRINT 2030 – 2.0”. Określono dziesięć trendów, które będą miały wpływ na branżę. Analizowano również jak wdrożyć te zdefiniowane i precyzyjnie określone procesy w życie drukarń, tak aby firmy podążały drogą druku przyszłości.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty