Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Wsparcie dla młodszych pokoleń

 

Trudno wyobrazić sobie polski rynek poligraficzny bez ciągłego napływu młodych, odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Niestety, nie zawsze udaje się takich wykształcić. Stąd pojawienie się Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych. Powstała ona jako odpowiedź na problemy szkół branżowych, takie jak brak odpowiednich podręczników, niesatysfakcjonująca współpraca z firmami poligraficznymi, brak urządzeń pozwalających na przeprowadzanie zajęć praktycznych, a czasami nawet niewystarczająco wykwalifikowana kadra. Wspomniana fundacja pragnie to zmienić poprzez unowocześnianie warsztatów szkolnych, dostarczanie materiałów dydaktycznych, dokształcanie nauczycieli, udział młodzieży i kadry nauczycielskiej w spotkaniach i konferencjach związanych z poligrafią, a także honorowanie tych, którzy kształcą najlepszych młodych poligrafów. Część z zadań już udaje się realizować: dofinansowano zakup sprzętu i materiałów do kilku szkół w całej Polsce. W celu określenia konkretnych problemów ośrodków kształcenia o profilu poligraficznym Fundacja Rozwoju Kadr Poligraficznych zorganizowała na przełomie maja i czerwca cykl spotkań ze szkołami, podczas których nie tylko informowano je o zamierzeniach FRKP, ale i starano się określić potrzeby młodzieży przygotowującej się do zawodu.

 

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty