Kalendarium

24-26.09.2019 · FACHPACK, Norymberga

30.09-03.10.2019 · 4PrintWeek, Poznań

30.09-03.10.2019 · Taropak, Poznań

08-09.10.2019 · IFRA World Publishing Expo, Berlin

24-27.10.2019 · Międzynarodowe Targi Książki, Kraków

Xerox jednak nie kupi HP?

 

Xerox zaproponował na początku listopada przejęcie popularnego producenta sprzętu HP. Firma, według nieoficjalnych doniesień, zaoferowała 23 dolary za akcję HP, zaś łączna kwota oscylować miała w granicach 27 miliardów dolarów. Sam zakup w gotówce byłby sfinansowany z pożyczki, na którą jeden z banków wyraził zgodę. Połączenie miało dać nowy impuls firmom zmagającym się ze zmianami w branży, możliwe byłyby bowiem znaczne oszczędności w obszarach, gdzie pokrywają się oferty firm. Ponadto miałaby to być forma pomocy dla HP, gdyż na początku października producent ogłosił znaczną redukcję zatrudnienia – konieczne było zwolnienie ok. 8 000 osób. Jednakże zarząd HP jednogłośnie odrzucił ofertę przejęcia, stwierdzając, że nie leży w najlepszym interesie akcjonariuszy spółki. Jednocześnie nie wykluczono takiej możliwości w przyszłości, zwracając uwagę na potencjalne korzyści płynące z konsolidacji. HP zwróciło jednak uwagę na spadek przychodów Xerox z 10,2 mld USD do 9,2 mld dolarów, co rodzi poważne pytania dotyczące przyszłych perspektyw firmy.

Łącząc możliwości badawczo-rozwojowe i zasoby finansowe, można przyspieszyć transformację firm i objąć wiodącą rolę na kluczowych rozwijających się rynkach, takich jak: drukowanie 3D, cyfrowe opakowania i etykiety, grafika, drukowanie tekstyliów, oprogramowanie Workflow i usługi z obsługą Internetu Rzeczy. Połączone korporacje miałyby dość mocy sprzedażowej, by rywalizować z Canonem, który jest znaczącym graczem na rynku, zaraz obok Ricoh. Xerox nie skomentował listu odrzucającego HP.

 

Komentarz miesiąca

Przyszłość druku

We wrześniu zebrał się zespół ekspertów drupy, składający się z osobistości świata poligrafii: właścicieli firm, naukowców i analityków. Centralnym punktem rozmów było zagadnienie „PRINT 2030 – 2.0”. Określono dziesięć trendów, które będą miały wpływ na branżę. Analizowano również jak wdrożyć te zdefiniowane i precyzyjnie określone procesy w życie drukarń, tak aby firmy podążały drogą druku przyszłości.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty