Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

XXII Sympozjum Poligraficzne

Chespa, obecna na rynku od blisko 27 lat, zorganizowała XXII Sympozjum Poligraficzne Secret Side of Packaging, które odbyło się w Hotelu Arkas w Prószkowie koło Opola w dniach 21-22 listopada 2019. W programie sympozjum, śladem poprzednich, znalazły się tematy branżowe, jak i motywujące do dalszych działań w zarządzaniu firmą, a także zagadnienia ekonomiczne i środowiskowe. Gości powitał prezes firmy Chespa, Marek Siekiera, który przedstawił hasło tegorocznego sympozjum, czyli „Secret side of packaging”, związane jest z możliwościami zabezpieczenia produktu. Ochrona wartości marki i brandów stała się priorytetem dla branży poligraficznej. W związku z tym przygotowane zostały specjalne znaczniki, które umożliwiają weryfikację autentyczności wyrobów. Kolejną prezentację wygłosili Petr Blaško i Zbigniew Bohdan, którzy analizowali druk flekso. SOMA, którą reprezentowali prelegenci, jest dostawcą fleksograficznych maszyn drukujących. Bohdan przedstawił cechy charakterystyczne sprzętu tej techniki. Skupił się przede wszystkim na linii maszyn Optima, omawiając różne ich zalety. Kolejną częścią sympozjum był wykład Marcina Kotta, który skupił się na maszynach wykrawających i wykrawaniu opakowań. O tym, jak pokonać trudności i podjąć dobrą decyzję mówił Karol Bielecki – szczypiornista reprezentacji Polski, który wraz z drużyną zdobył wicemistrzostwo świata. Po przerwie swój wykład wygłosił prof. Stanisław Gomułka. Drugiego dnia zaplanowano zwiedzanie nowej siedziby produkcji klisz fotopolimerowych, jak również produkcji farb graficznych i wykrojników. Pokazano rozwiązania technologiczne, w tym robotykę oraz nowoopracowane produkty. Uczestnicy Sympozjum mogli również zobaczyć nową siedzibę firmy Chespa, również znajdującą się w Choruli. Wydarzenie było nie tylko okazją do poznania specyfiki działania Chespy, ale też wymiany informacji zarówno z zakresu poligrafii, jak i prowadzenia firmy.

 

Komentarz miesiąca

Pesymistyczne prognozy

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, najnowsze prognozy dla polskiego rynku reklamowego nie są optymistyczne. Już w tej chwili spowolnienie wzrostu gospodarczego przynosi duże straty w turystyce, transporcie czy handlu (oprócz branży spożywczej).

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty