Kalendarium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

04-06.12.2024 · Labeling-Tech Poland

28-31.01.2025 · RemaDays, Nadarzyn

Zmiany w Heidelbergu. Celem ponowny wzrost

25 lipca 2024 roku akcjonariusze Heidelberga spotkali się w Centrum Kongresowym Rosengarten na dorocznym Walnym Zgromadzeniu. Ekscytującym było zobaczyć, jak nowy CEO Jürgen Otto zamierza poprowadzić Grupę. Wzrost spółki powrócił na agendę.

 

Jürgen Otto, CEO Heidelberg, przemawiał do akcjonariuszy i ich przedstawicieli podczas tegorocznego dorocznego Walnego Zgromadzenia.

© Heidelberg

Około 700 akcjonariuszy wzięło udział w dorocznym walnym zgromadzeniu firmy Heidelberg za rok finansowy 2023/2024. Na wydarzeniu reprezentowanych było nieco poniżej 27,5 procent kapitału zakładowego. Zarząd sprecyzował strategiczny kierunek rozwoju firmy, przedstawił dane bilansowe za miniony rok obrotowy (od 1 kwietnia 2023 roku do 31 marca 2024 roku) oraz nakreślił perspektywy na przyszłość. Podczas swojego pierwszego dorocznego walnego zgromadzenia prezes Jürgen Otto podkreślił: „Jestem przekonany, że możemy i stworzymy dobrą i pomyślną przyszłość dla Heidelberga”. Z jednej strony wynika to ze stabilnej sytuacji finansowej, którą firma osiągnęła na koniec roku obrotowego 2023/2024, generując zysk netto trzeci rok z rzędu. Heidelberg jest również istotnym graczem technologicznym w branży poligraficznej i dostawcą kompleksowych rozwiązań dla wszystkich nowoczesnych technologii drukowania. Ta oferta doprowadziła do najlepszego w ostatnich latach przyjmowania zamówień na targach drupa na początku nowego roku obrotowego 2024/2025. Jürgen Otto podkreślił również poziom wiedzy specjalistycznej w firmie, którą należy utrzymać jako mocną stronę.

 

Strategia wzrostu

W przeciwieństwie do ostatnich lat, firma pracuje nad strategią wzrostu, aby w przyszłości nadal przeciwdziałać rosnącym kosztom. „Heidelberg musi rosnąć w przyszłości – zwłaszcza pod względem sprzedaży” powiedział Jürgen Otto. „Musimy również utrzymać wysoki poziom dyscypliny kosztowej, szczególnie w odniesieniu do kosztów osobowych”. Jedną z dźwigni większego wzrostu sprzedaży jest silna pozycja międzynarodowa w około 170 krajach na całym świecie z największą globalną siecią sprzedaży i usług w branży poligraficznej. Ta internacjonalizacja ma być wykorzystywana i rozszerzana jeszcze bardziej, szczególnie na rynkach rozwijających się, takich jak Azja, USA i kraje wschodzące. Ponadto obecnie analizowane są możliwości współpracy, w ramach której globalna sieć sprzedaży i usług mogłaby zostać wykorzystana do wejścia w nowe sektory. Drugim celem strategii rozwoju jest rozszerzenie łańcucha wartości z naciskiem na druk cyfrowy i druk opakowań. Współpraca z Canon w rozwijającym się segmencie przemysłowego druku atramentowego zaprezentowana na targach drupa oraz dalszy rozwój systemu Boardmaster dla segmentu elastycznych opakowań papierowych podkreślają to podejście. Trzecim celem jest otwarcie nowych rynków na działalność przemysłową. W tym celu firma bada, jakie umiejętności, wiedzę i zasoby można wykorzystać również poza przemysłem poligraficznym, w szczególności w zakresie precyzyjnej inżynierii mechanicznej, przemysłu motoryzacyjnego i sektora energetycznego.

 

Duch Heidelberga

Od lewej: David Schmedddig (CSO Heidelberg), Jürgen Otto (CEO Heidelberg), Tania von der Goltz (CFO Heidelberg) i Martin Sonnenschein (Przewodniczący Rady Nadzorczej).

© Heidelberg

Nowy dyrektor generalny szybko wyczuł i zrozumiał, że 9 600 pracowników działa wspólnie. „Wszystkich łączy ‘duch Heidelberga’. Ten duch rozwija się dzięki głębokiemu, niemal rodzinnemu poczuciu wspólnoty i wielkiemu zaangażowaniu pracowników w ‘ich’ firmę” podkreślił Otto w swoim przemówieniu. „Ważne jest, abyśmy utrzymali tę siłę i czerpali z niej jeszcze więcej korzyści. Jestem głęboko przekonany, że kultura korporacyjna, wraz z większą osobistą odpowiedzialnością pracowników, jest kluczowym czynnikiem sukcesu w przyszłości. Moim celem jest Heidelberg, który łączy w sobie to, co najlepsze z dwóch światów. Z jednej strony pragmatyzm i szybkość firmy rodzinnej, a z drugiej profesjonalizm i ustrukturyzowaną organizację grupy korporacyjnej”. W ramach wstępnych działań, poprzednie usługi konsultingowe zostały przekazane w ręce pracowników, a teraz są rozwiązywane za pomocą wewnętrznych zasobów i kompetencji. Celem jest również osiągnięcie bardziej efektywnej współpracy. „Jestem przekonany, że zespoły mogą to zrobić już dziś – jestem również przekonany, że w ludziach w Heidelbergu jest jeszcze więcej potencjału. W przyszłości chcemy generować większą wydajność z tymi samymi pracownikami poprzez nowy rodzaj współpracy i odpowiedzialności. Wraz ze ścisłą dyscypliną kosztową, nasza wydajność jako zespołu jest podstawą do dalszego wzrostu”.

 

Przedstawiciele akcjonariuszy

Akcjonariusze musieli głosować nad dziewięcioma z dziesięciu punktów porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, w tym nad wyborem trzech z sześciu przedstawicieli akcjonariuszy w Radzie Nadzorczej. W wyborach kandydowali Li Li (członek Rady Nadzorczej od 2019 roku) oraz, po raz pierwszy, Karin Dohm oraz Jeppe Frandsen. W uchwale o powołaniu członków Rady Nadzorczej zdecydowana większość uprawnionych do głosowania opowiedziała się za kandydatami zaproponowanymi przez zarząd. Wszyscy kandydaci będą aktywnie wspierać spółkę na drodze do pomyślnej przyszłości dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu. Mandaty członków Rady Nadzorczej Fritza Oesterle i pani Li Li wygasły z końcem Dorocznego Walnego Zgromadzenia w dniu 25 lipca 2024 roku. Ponadto Ferdinand Rüesch zrezygnował z członkostwa w Radzie Nadzorczej ze skutkiem na koniec Dorocznego Walnego Zgromadzenia w dniu 25 lipca 2024 roku.

Komentarz miesiąca

drupa zaprasza do Düsseldorfu

My wszyscy kreujemy właśnie 2024 rok. W niekończących się obszarach branży poligraficznej i medialnej znajduje się magiczne miejsce, które przyciąga wszystkich przedstawicieli i reprezentantów branży. Miejsce to nazywa się Düsseldorf gdzie od 28 maja do 7 czerwca odbędzie się centrum Galaktyki Gutenberga. Po długich ośmiu latach spotykamy się ponownie na drupie, żadna pandemia nie zakłóci tego wydarzenia tak, jak cztery lata temu… tym razem drupa się odbędzie!

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty