Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

„Speedy: Proszę drukować”

 

Dziś możemy zwrócić się z niemal każdą prośbą do Alexy czy Siri. Już wkrótce taka rzeczywistość może dotyczyć także maszyn drukujących. Wystarczy podejść do maszyny i powiedzieć „Cześć Speedy, wydrukuj 1000 akruszy”. Na tym skończy się nasza praca, ponieważ Speedy będzie wiedział, co robić. I to wcale nie jest science fiction, tylko prawdopodobna rzeczywistość.

 

Lider rynku i technologii w branży poligraficznej Heidelberger Druckmaschinen AG zapowiedział prezentację serii technologicznych innowacji, które pierwotnie, miała mieć miejsce na targach drupa 2020. W swoich nowościach Heidelberg stawia na optymalny rozwój i produktywność, a zakres podjętych działań dotyczy przede wszystkim cyfrowej transformacji oraz nowoczesnej drukarni Smart Print Shop wraz z zastosowaną w niej gamą rozwiązań. Mają one zainspirować drukarnie akcydensowe, opakowaniowe i etykietowe do rozwijania ich potencjału w dużych firmach oraz małych drukarniach. Cała kampania nowych maszyn odbywa się pod hasłem „Rozwiń swój potencjał”.

 

Smart Print Shop

Swoją przygodę z cyfryzacją funkcjonowania drukarń Heidelberg rozpoczął w 2016 roku,  kiedy na targach drupa zaprezentował swoją koncepcję nowoczesnej drukarni pod nazwą Smart Print Shop. Rozwiązania cyfrowe w procesie druku będą miały coraz większe znaczenie w kontekście poprawy wydajności, a co za tym idzie - konkurencyjności drukarni. Procesy wspierane przez oprogramowanie i możliwość ich kontrolowania, czy chociażby inteligentne wskazówki dla operatora w maszynach drukujących odpowiadają za znaczną poprawę wydajności. Połączenie koncepcji nowoczesnej drukarni Smart Print Shop oraz innowacyjnej filozofii Heidelberga Push to Stop, polegającej na niemal całkowitej automatyzacji procesu drukowania, zwiększa produktywność oraz skraca czas produkcji. Przy dobrze wykwalifikowanym operatorze, odpowiedzialnym za zaprogramowanie maszyny, automatyzacja zapewni swobodę drukarń by mogły więcej czasu poświęcić na rozwijanie swojego rynku i wprowadzanie innowacji.

 

Speedmastery

Heidelberg zapowiada produkcje najbardziej inteligentnych i zautomatyzowanych Speedmasterów wszechczasów. Nowa generacja zostanie pokazana na rynku jeszcze w 2020 roku. Zarówno w małym, średnim jak i dużym formacie producent wyposaża je w nową funkcjonalność Push to Stop, dzięki czemu klienci uzyskają połączenie z usługami w chmurze i będą mieli stały dostęp zarówno do obecnych, jak i przyszłych rozwiązań. Rainer Wolf, szef działu maszyn offsetowych w Heidelbergu uważa, że szereg wprowadzonych innowacji zawartych w maszynach wypełnią luki w automatyzacji całego łańcucha procesów, rozwiązując problemy napotykane przez klientów. Oprócz przedstawienia możliwości sztucznej inteligencji i systemów wspomagających, zapowiedział także rozwój logistyki płyt drukowych.

 

Plate to Unit

Planowana prezentacja innowacyjnego rozwiązania zautomatyzowanej logistyki płyt drukowych będzie miała ogromny wpływ dla offsetowego druku arkuszowego. Dzięki temu rozwiązaniu płyty drukowe będą w odpowiedniej kolejności automatycznie dostarczane do zespołów drukujących, a płyty zużyte będą usuwane. Zapewni to większą niezawodność procesu przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia dla operatora, a także zminimalizuje uszkodzenia płyt, przyczyniających się do wzrostu ilości makulatury. Firma zapowiada także, że ich rozwiązania nie będą polegać na bezpośrednim zwiększeniu prędkości maszyny drukującej, a na zoptymalizowaniu i skoordynowaniu całościowego procesu mogącego wpłynąć na zwiększenie produktywności oraz osiągnięcie wydajności na najwyższym poziomie.

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty