Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Biznes

Zmiany w strukturach Xerox

Xerox do końca 2016 roku podzieli się na dwa niezależne przedsiębiorstwa. W przeciągu kolejnych trzech lat zapowiedziano wprowadzenie zmian w samych strukturach.

więcej »

Biznesowa dojrzałość, czyli finansowanie maszyn

Która forma finansowania jest najlepsza? Kredyt, leasing, a może fundusze europejskie? Z pewnością każdy przedsiębiorca chcący założyć firmę poligraficzną, unowocześnić park maszynowy czy rozszerzyć swoją działalność zadawał sobie to pytanie. Zastanówmy się więc, w jaki sposób zaplanować wydatki i optymalnie sfinansować zakup nowoczesnego sprzętu.

więcej »

Znowu na plus. Roczny bilans Heidelberga.

maj 2014

Po pięciu latach strat koncern Heidelberg znów odnotowuje zyski. Według wstępnych obliczeń w zamkniętym z końcem marca roku finansowym firma zyskała nadwyżkę roczną w wysokości 4 mln euro. W porównaniu z zeszłorocznymi stratami na poziomie 117 euro jest to z pewnością niebywały wynik. Tym samym Heidelberg osiągnął swoje cele finansowe wyznaczone na miniony rok finansowy.

więcej »

Cyfrowy filar. Heidelberg rozbudowuje dział Digital.

kwiecień 2014

Heidelberg rozbudowuje swoje portfolio rozwiązań do druku cyfrowego oraz oprogramowania i łączy działania w tym sektorze w spójnym dziale Digital. W ten sposób firma chce się przygotować do przyszłych wymagań rynku poligraficznego. Cyfrowe portfolio Heidelberga już teraz obejmuje maszyny drukujące, materiały eksploatacyjne, oprogramowanie i usługi serwisowe dla wielu segmentów rynku. Obecnie trwają prace nad kolejnymi rozwiązaniami.

więcej »

Nowa strategia KBA

marzec 2014

KBA musi przeprowadzić gruntowną reorganizację działalności, aby podnieść swoją rentowność. Niemiecka spółka giełdowa z siedzibą w Würzburgu planuje zredukować zatrudnienie o 1500 osób; niewykluczone także, że zostaną zamknięte niektóre oddziały. Przeniesienie produkcji i zmniejszenie personelu będzie dotyczyć pięciu europejskich zakładów KBA w: Würzburgu, Radebeul, Frankenthal (Niemcy), Mödling (Austria) i Dobrušce (Czechy).

więcej »

Nowy początek. Kodak otwiera centralę w Szwajcarii.

styczeń 2014

W połowie października Kodak świętował otwarcie swojej nowej siedziby w szwajcarskim Eysins. Na oficjalną uroczystość zaproszono klientów, partnerów i pracowników firmy. W jednym budynku połączono europejską centralę Kodaka, centrum demonstracyjne dla druku inkjetowego oraz centrum technologiczne dla regionu EAMER.

więcej »

Zwycięstwo wymaga odwagi. Przyszłościowe rynki.

czerwiec 2013

Handel, jako centralna grupa docelowa przemysłu poligraficznego i medialnego, stoi przed dużymi zmianami zarówno w odniesieniu do swojej struktury, jak i marketingu. Cyfryzacja zagościła na dobre w komunikacji, a marketing wielokanałowy stał się wiodącym tematem. Dlatego zmieniają się też wymagania stawiane dostawcom mediów i rynkom przyszłości.

więcej »

Przebudować piramidę. Rynek komunikacji.

maj 2013

W sytuacji, gdy media wciąż są istotne, ale znaczenia nabiera również kompetencja cyfrowa w wytwarzaniu i dystrybucji produktów medialnych, zauważalny staje się błąd, który rozprzestrzenił się na rynku komunikacyjnym, a który trzeba naprawić. Można by, niesłusznie, pomyśleć, że technologie się ze sobą zderzają, cyfrowe koliduje z analogowym. Przecież Apple walczy z Google, Microsoftem, Nokią i HP o najlepszą, dominującą na rynku, technologię, a druk ściera się z Internetem. 

więcej »

Dobra mina do złej gry. Ipex 2014.

kwiecień 2013

W ostatnim czasie Canon, największy wystawca Ipex 2014, zrezygnował z udziału w wystawie. Firma dołączyła tym samym do rosnącego grona przedsiębiorstw z branży druku cyfrowego, które postanowiły wycofać się z targów: HP, Agfa Graphics, Kodak, Landa, Xerox i Roland DG.

więcej »

Ból przemian. Druk 2050.

luty 2013

Nowo powstałe media elektroniczne zyskały na znaczeniu w wymiarze ekonomicznym i kulturowym, co doprowadziło do sytuacji, w której media tradycyjne stanęły przed koniecznością zmian i dostosowania się do nowej sytuacji. Rozkwit nowych mediów spowodował powstanie globalnej, niezależnej od lokalizacji sieci medialnej.  

więcej »

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty