Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Agfa zamyka oddział Ipagsa

Oddział Ipagsa zostanie zlikwidowany w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

© Agfa

Agfa odnotowała znaczny wzrost sprzedaży w dziale Offset Solutions w drugim kwartale 2021. Jednak pomimo pozytywnych wyników, firma podjęła decyzję o zamknięciu jednego z oddziałów Ipagsa w Hiszpanii. Ma to związek z przeprowadzaną obecnie restrukturyzacją. Oddział Offset Solutions jest największym oddziałem firmy. Obecnie trwają prace nad przekształceniem go w osobną firmę, przy czym prezes Pascal Juery rozważa dwie z możliwych opcji, jaką jest sprzedaż lub fuzja oddziału. Sprzedaż w dziale Offset Solutions wzrosła w drugim kwartale o 20,1 procent rok do roku i wyniosła 183 milionów euro. Skorygowany zysk EBITA w II kw. wyniósł 8 milionów euro, co oznacza znaczny zwrot w porównaniu z ubiegłoroczną stratą w wysokości 2,8 milionów. W II kwartale 2019 roku sprzedaż w dziale offsetowym wyniosła 207 milionów euro przy skorygowanym wyniku EBITDA na poziomie 8,4 milionów. „Podjęliśmy wiele działań mających na celu przywrócenie rentowności tego biznesu, w tym działania kosztowe i przegląd modelu przychodów”- podkreśla Pascal Juery. Dodał on także, że dział Offset Solutions był „najbardziej dotknięty” przez inflację kosztów w całej grupie. W ramach trwającej restrukturyzacji zamknięty zostanie oddział Ipagsa, zajmujący się produkcją płyt drukowych i systemów CTP, który Agfa nabyła zaledwie trzy lata temu w celu stworzenia tańszej oferty dla „rynków wrażliwych cenowo”. Z kolei sprzedaż w dziale Digital Print & Chemicals, obejmującym produkcję folii oraz chemikalia, wzrosła o 23,3 procent do 81 milionów, a skorygowana EBITDA zwiększyła się o 88 procent do 6,8 milionów euro. W całym półroczu łączna sprzedaż i skorygowany zysk EBITDA wyniosły odpowiednio 836 i 56 milionów euro.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty