Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Papier nowej generacji

W ostatnim czasie firma otrzymała również złoty medal EcoVadis, podkreślając swoje zaangażowanie w rozwój produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju.

© Fedrigoni

Firma Fedrigoni, producent papierów specjalnych i materiałów samoprzylepnych, uruchomiła FedLab - centrum innowacji stworzone w celu opracowania zrównoważonych produktów i alternatyw dla rozwiązań z tworzyw sztucznych. Jak podkreśla firma, opracowane produkty przeznaczone są do wielu zastosowań opakowaniowych, od opakowań na żywność, przez kosmetyki, po luksusowe opakowania dla branży e-commerce i powstają we współpracy z innymi producentami, start-upami oraz uczelniami wyższymi.

Realizowany przez firmę projekt Plastic-to-paper ma na celu wprowadzenie nowych rozwiązań papierowych, będących odpowiednią alternatywą dla tworzyw sztucznych pod względem wytrzymałości, hydrofobowości i higieny. Produkty te mają być produkowane z surowców odnawialnych lub pochodzących w jak największym stopniu z recyklingu. Pierwsze innowacje FedLab zostały zaprezentowane na targach Luxe Pack w Monachium oraz na wystawie Packaging Première w Mediolanie. Jednym z nich był papier Icelite CleanCut do produkcji opakowań produktów płynnych, opracowany we współpracy z firmą Easysnap. Drugą innowacją był wodoodporny papier Splendorgel o wysokim poziomie barierowości, który można w całości poddać recyklingowi.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty