Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Heidelberg sprzedaje Docufy

Jak podkreśla dyrektor finansowy Marcus Wassenberg, koncentracja na podstawowych obszarach wzrostu stwarza firmie nowe możliwości finansowe, a w połączeniu z dobrą sytuacją w zakresie zamówień firma może podnieść prognozę wyniku operacyjnego na rok obrotowy 2021/2022.

© Heidelberger Druckmaschinen

Firma Heidelberger Druckmaschinen podjęła decyzję o sprzedaży spółki zależnej Docufy firmie inwestycyjnej Elvaston Capital Management. Jak podkreśla, krok ten jest częścią strategii, która zakłada cyfrową transformację procesów w oparciu o przetwarzanie danych w chmurze. Firma połączyła swoje działania w zakresie urządzeń peryferyjnych z portfolio Docufy w grudniu 2019 roku. Docufy jest jednym z wiodących dostawców oprogramowania do zarządzania danymi, który opracowuje i sprzedaje wysokiej jakości produkty i rozwiązania programowe, a także oferuje usługi konsultingowe i wdrożeniowe, szkolenia oraz usługi SaaS. Do jej klientów należą działające na skalę międzynarodową przedsiębiorstwa z krajów niemieckojęzycznych, w tym kilka spółek notowanych na giełdzie DAX. Rozwiązania Docufy umożliwiają firmom optymalizację procesów, począwszy od pozyskiwania danych, poprzez przetwarzanie i dystrybucję.

Firma Heidelberg spodziewa się, że transakcja przyniesie zysk w wysokości ponad 20 milionów euro. Ze względu na oczekiwany dochód z zarządzania aktywami w ramach transformacji korporacyjnej, które będą wyższe niż przewidywano na początku roku obrotowego, Heidelberg podnosi prognozę wyniku operacyjnego na rok obrotowy 2021/22. Spółka oczekuje marży EBITDA w przedziale 7-7,5 procent (poprzednio: 6-7 procent).

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty