Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Projekt: eko-opakowania

Od lewej: Michał Drożdż (Koenig & Bauer), Andrzej Płatek, Krzysztof Rosłaniec (obaj Dot2Dot), Sven Strzelczyk, Jan Korenc (obaj Koenig & Bauer).

Grupa Dot2Dot z zakładem w Gdańsku zainwestowała w rozwiązania producenta Koenig&Bauer, w tym maszynę Rapida 106-8-LTTL z modułem do foliowania na zimno. Inwestycja była ściśle związana z projektem badawczym grupy, dotyczącym wprowadzenia nowych proekologicznych rozwiązań opakowaniowych.

Grupa Dot2Dot to w praktyce trzy zakłady poligraficzne znajdujące się w Gdańsku, Batorowie koło Poznania i w Nowym Koniku koło Warszawy. Firma specjalizuje się w produkcji opakowań kartonowych dla różnych marek branży kosmetycznej i spożywczej, oraz dla dużej i średniej wielkości przedsiębiorstw z wielu segmentów rynkowych. Działalność grupy rozwija się także na rynki zagraniczne i dotyczy przede wszystkim krajów Unii Europejskiej.

Na potrzeby projektu przed wybraniem oferty proponowanej przez firmę Koenig & Bauer, Dot2Dot przeprowadziło postępowanie zgodne z zasadą konkurencyjności. Obejmowało ono inwestycję w nową maszynę offsetową, moduł do foliowania na zimno, dwie wieże lakierujące, systemy suszenia i zaawansowane rozwiązania kontrolno-pomiarowe. Najlepiej dopasowaną ofertą okazały się rozwiązania producenta Koenig & Bauer, którego maszyna zostanie uruchomiona w zakładzie firmy w pierwszym kwartale 2021 roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty