Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Bobst rezygnuje z drupy

 

Jeden z wiodących dostawców rozwiązań w branży opakowaniowej Bobst poinformował o rezygnacji z uczestnictwa w najbliższych targach drupa. Producent postanowił radykalnie ograniczyć swoją obecność na targach branżowych roku 2021, utrzymując jedynie niewielki udział w wydarzeniach organizowanych w Azji. Prawdopodobnie powodem podjęcia takiej decyzji była trudna sytuacja finansowa, spowodowana epidemią i związanymi z nią restrykcjami, choć sam producent zapewnia, że zmiana ta była podyktowana rzekomo „nową wizją funkcjonowania firmy i ograniczeniem negatywnego wpływu na środowisko”. Raczej trudno będzie w to uwierzyć, tym niemniej firma planuje skupić swoją działalność na nowej strategii, którą tworzą przede wszystkim innowacyjne sposoby współpracy z klientami z wykorzystaniem rozwiązań online. W związku z tym, planowana transformacja ma objąć rozwój Centrów Kompetencji i nowych rozwiązań w zakresie wirtualnej prezentacji produktów, a także powstanie nowych, inteligentnych fabryk, które mają umożliwić szybszą i bardziej skuteczną współpracę z klientami. Jak twierdzi sam producent, zmiany te mają na celu „zmniejszenie obciążenia środowiska i kształtowanie nowej przyszłości branży opakowań”, z ukłonem w stronę klienta.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty