Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Papier i materiały

Performa Light CarbonZero

Firma Stora Enso wprowadziła do swojego portfolio nowy, proekologiczny karton Performa Light CarbonZero. Jak podkreśla producent, jest to pierwszy tego typu materiał na rynku, neutralny względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Firma dodaje, że dzięki zastosowaniu nowego kartonu jego użytkownicy mają szansę przyczynić się do zmniejszenia swojego wpływu na zmiany klimatyczne.

więcej »

Udoskonalona oferta

Firma UPM Communication Papers zaprezentowała udoskonaloną ofertę papierów do produkcji czasopism, książek i gazet. W ten sposób firma wychodzi naprzeciw potrzebom klientów oraz zapewnia wyższy poziom usług. Portfolio obejmuje szeroką gamę produktów dla głównych technologii druku, takich jak offset, rotograwiura czy druk cyfrowy.

więcej »

UV o wysokiej trwałości

 

Sun Chemical wprowadził na rynek nową serię lakierów UV, dedykowanych produkcji wrażliwych na nacisk etykiet, drukowanych w maszynach cyfrowych HP Indigo i znajdujących zastosowanie w branżach higieny osobistej, AGD, chemicznej, spożywczej oraz farmaceutycznej.

więcej »

Eko z Rapida Eco

Firma hubergroup Print Solutions wprowadzi ponownie na rynek serię arkuszowych farb offsetowych Rapida w nowej wersji pod nazwą Rapida Eco. Powodem jest zmieniona receptura farby, która w swoim składzie nie będzie zawierała olejów mineralnych. Powtórne wprowadzenie serii atramentów na rynek poprzedziły intensywne prace badawczo-rozwojowe.

więcej »

SunPak DirectFood Plus

Sun Chemical i Epple rozszerzają swoją paletę farb do opakowań mających bezpośredni kontakt z żywnością o nową serię SunPak DirectFood Plus. Rozwiązanie przeznaczone jest do druku podłoży kartonowych w technice offsetu arkuszowego. Jak zaznacza producent, dzięki zwiększonej pigmentacji i wysokiej drukowności, farba umożliwia uzyskiwanie żywych kolorów oraz precyzję w reprodukcji.

więcej »

Neon meets UV

Firma swissQprint wprowadziła na rynek neonowe farby do druku UV, rozszerzając tym samym zakres stosowania tych fluorescencyjnych kolorów. Aby uzyskać więcej opcji kolorystycznych, Neon Pink i Neon Yellow można łaczyć z kolorami Neon Green oraz Neon Orange. Atramenty są dostępne dla wszystkich modeli maszyn drukujących firmy, zarówno ploterów płaskich jak i rolowych z technologią utwardzania UV-LED.

więcej »

Asahi AWP CleanFlat

Asahi Photoproducts, jeden z wiodących producentów fleksograficznych płyt fotopolimerowych, zaprezentował nową płytę fleksograficzną AWP CleanFlat z technologią CleanPrint oraz pełną gamę płyt CleanPrint, które zapewniają wysokiej jakości druk w harmonii ze środowiskiem. Jak podkreśla producent, wodowymywalna płyta z płaskim punktem zapewnia wysoką jakość oraz ulepsza konsystencje i nakładanie farby.

więcej »

Arctic Paper rozszerza ofertę

Firma Arctic Paper rozszerza ofertę papierów opakowaniowych o jednostronnie powlekany, matowy papier G-Flexmatt oraz papier bez dodatku wybielaczy optycznych Munken Kraft Natural WS.

więcej »

W jedności z naturą

Siegwerk, jeden z wiodących dostawców farb drukarskich i powłok do zastosowań opakowaniowych i etykiet, wprowadził na rynek nową generację zrównoważonych farb na bazie wody do zastosowań w przemyśle papierniczym i kartonowym o nazwie UniNature. Nowa gama produktów została opracowana na bazie składników odnawialnych i naturalnych, stanowiąc przyjazną dla środowiska alternatywę dla tradycyjnych atramentów.

więcej »

SunVisto AquaGreen

Firma VPK France, będąca filią VPK Group, podjęła decyzję o wdrożeniu w 10 należących do niej drukarniach odnawialnych farb SunChemical o nazwie SunVisto AquaGreen. Obecnie korzysta z nich już pierwszy z zakładów w Lille. Pozostałe drukarnie będą stopniowo przechodzić na SunVisto AquaGreen, a cały proces konwersji ma zakończyć się w połowie 2021 roku.

więcej »

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty