Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Przyszłość prasy drukowanej. Znikające tytuły

© Photogenica

Prasa drukowana przechodzi obecnie zmiany. Wiele tytułów zostaje zamkniętych, a członkowie redakcji niejednokrotnie dostają wypowiedzenia w ramach zwolnień grupowych. Odpowiedzią na ciężką sytuację na rynku jest także likwidacja niektórych wydawnictw lub przejmowanie poszczególnych wydawnictw przez silniejsze podmioty.

Jako przyczynę zamykania papierowych wydań wydawcy podają wciąż rosnące koszty związane z wydawaniem prasy w formie papierowej, między innymi rosnące ceny papieru oraz energii. Trudną sytuację pogłębiają rosnące koszty dystrybucji, inflacja oraz malejąca sprzedaż egzemplarzowa i coraz niższe przychody z reklam.

Od listopada ubiegłego roku w Polsce zamknięto 34 tytuły, nie licząc tytułów zamkniętych przez Polska Press, ponieważ grupa nie podaje informacji o ilości usuniętych z rynku periodyków.

Czasopisma, które na stałe znikną z rynku to między innymi „Mens’s Health”, „Naj” czy „Auto Świat”. Niektóre z tytułów będą okrojone lub wydawane rzadziej. Kwartalnik „Przekrój” będzie od teraz wydawany raz na rok, a nie co kwartał, jak to miało miejsce wcześniej.

Wydawcy zamykający wydania papierowe czasopism stwierdzają, że zamykane segmenty często nie mają potencjału cyfrowego, który byłby w stanie zrównoważyć spadek przychodów w obszarze magazynów drukowanych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty