Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Ludzie i maszyny. ERBI instaluje system Diana X80.

Data publikacji: marzec 2014

„Teoretycznie, dzięki zaawansowanej technologii, większość drukarń jest w stanie sprostać wymaganiom firm farmaceutycznych. W praktyce nie jest to jednak takie oczywiste – decyduje doświadczenie, zdrowy rozsądek i świadome wykorzystanie parku maszynowego” – stwierdził Jakub Bielecki, właściciel łódzkiej drukarni ERBI, w której w lutym rozpoczęła pracę składarko-sklejarka Diana X80 firmy Heidelberg do produkcji opakowań kartonowych.

 

Uroczyste uruchomienie składarko-sklejarki Diana X80 w drukarni ERBI miało miejsce 10 lutego. Na zdjęciu od lewej: Stefan Gramann (szef Działu Opakowań Regionu Europa Środkowo-Wschodnia w firmie Heidelberg), Jakub Bielecki (właściciel drukarni) i Krzysztof Wojdan (dyrektor sprzedaży Heidelberg Polska).

O zakupie nowej maszyny zadecydowało przekonanie, że produkty wysokiej jakości można wytwarzać tylko na zaawansowanych urządzeniach i przy stuprocentowej kontroli. Takie wymagania spełnia połączenie maszyny Diana X80 z modułem Braille’a i systemu kontroli jakości EyeC ICM (Inspection Control Module). O wyjątkowym charakterze tej linii produkcyjnej świadczy to, że jest ona rozwiązaniem wzorcowym – zgodnie z porozumieniem pomiędzy Heidelbergiem a ERBI łódzkie przedsiębiorstwo ma stać się drukarnią referencyjną dla całego segmentu produkcji opakowań farmaceutycznych.

 

Po pierwsze: kontrola

Firma zapewne dobrze sprawdzi się w tej roli, bowiem aspekt jakości produkcji jest dla niej priorytetem. „Nasz dział kontroli jakości przypomina niemalże laboratorium” – mówi Jakub Bielecki. „Jest nadrzędny i niezależny, a jego decyzje nie mogą być przez nikogo podważone. Pamiętajmy, że na rynku farmaceutycznym reklamacja to kwestia bardzo zero-jedynkowa – zawsze oznacza zwrot do dostawcy, nie ma negocjacji”. ERBI może pochwalić się certyfikatami zarządzania jakością 9001:2008 oraz zarządzania środowiskowego 14001:2004. Wdrożono tam również normę ISO 15378:2012 dla opakowań zewnętrznych z tektury litej, papierowych ulotek oraz etykiet dla przemysłu farmaceutycznego z uwzględnieniem Dobrej Praktyki Wytwarzania (GMP). Drukarnia pozytywnie przechodzi także regularne audyty swoich klientów – największych firm farmaceutycznych – a ci, jak podkreśla Jakub Bielecki, mają naprawdę wyśrubowane wymagania.

 

Po drugie: technologia

W jaki sposób nowa linia produkcyjna pomoże ERBI w obsłudze wymagających zleceniodawców z sektora farmaceutycznego? Składarko-sklejarka Diana X80 klei pudełka kartonowe z maksymalną prędkością 500 m/min. Jako wyposażenie dodatkowe zainstalowano w niej system znakowania alfabetem Braille’a, a także moduł do kontroli wizyjnej sklejanych pudełek ICM marki EyeC. To właśnie te dwa systemy są gwarancją bezpiecznej i niezawodnej produkcji.

Standardowo Diana X80 tłoczy punkty Braille’a na dowolnym boku opakowania. Dodatkowe możliwości daje opcja tłoczenia na dwóch bokach jednocześnie. Niezależnie od wielkości produkcji maszyna zachowuje przy tym identyczną jakość odwzorowania na każdym kartoniku. Za pomocą rozbudowanego systemu do kontroli wizyjnej EyeC ProofRunner możliwa jest inspekcja wszystkich kluczowych obszarów opakowania. Operator może skalować czułość systemu, dopasowując tolerancję błędów do konkretnego zlecenia. Moduł EyeC ICM skanuje każde opakowanie i porównuje je z plikiem referencyjnym – dostarczonym przez klienta PDF-em lub zapisanym wzorem, co pozwala zidentyfikować wszystkie defekty, jak na przykład: błędny tekst, brakujące litery czy odchylenia związane z barwą. Następnie system zapisuje cyfrowy obraz każdego błędu i rejestruje informacje o wykrytych defektach w automatycznie generowanym raporcie. Te opakowania, które nie spełniają norm produkcji, są automatycznie odrzucane.

Wszystkie działy drukarni ERBI, która dysponuje łączną powierzchnią ponad 3 tys. m2, wyposażone są w maszyny i urządzenia oparte na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych firmy Heidelberg. Drukarnia posiada własną przygotowalnię z naświetlarką Heidelberg Suprasetter A75, wydajnym narzędziem CAD/CAM do projektowania opakowań Heidelberg Prinect Package Designer oraz stacją graficzną z oprogramowaniem Heidelberg Signastation Packaging Pro do impozycji opakowań. Do druku opakowań wykorzystywana jest pięciokolorowa maszyna drukująca Heidelberg Speedmaster CD 74 z wieżą lakierującą. Uzupełnienie działu introligatorni stanowi uniwersalna składarko-sklejarka Heidelberg Easygluer 100 do klejenia pudełek w różnych formatach oraz sztanca automatyczna Heidelberg Varimatrix 105 CS w formacie B1.

 

Po trzecie: personel

Drukarnia ERBI to firma rodzinna, której początki sięgają 1993 roku. „Na początku podejmowaliśmy się wszelkich wyzwań związanych ze sztuką drukarską, inwestując zarobione pieniądze w coraz doskonalszy park maszynowy” – mówi Jakub Bielecki. Prawie dziesięć lat temu drukarnia ERBI postanowiła specjalizować się w produkcji dla przemysłu farmaceutycznego i kosmetycznego. Tak rozpoczął się proces inwestycji w park maszynowy najnowszej generacji. Dziś łódzkie przedsiębiorstwo wytwarza rocznie ponad 200 mln opakowań i ponad 100 mln ulotek farmaceutycznych. „Uważam, że największym atutem naszej firmy są ludzie” – podkreśla Jakub Bielecki. „Zatrudniamy stałą, wysoko wykwalifikowaną kadrę, która liczy sobie ponad 70 osób. To ludzie, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie i tworzą naszą drukarnię. Nie mniejszą wartością niż pracownicy są dla nas nasi klienci, z którymi współpracujemy od lat. Dziś w wielu kwestiach bliżej nam do naszych partnerów – firm farmaceutycznych – niż do klasycznej drukarni”.

 

Efekt synergii

Dla ERBI gwarancją powodzenia na rynku jest jak najmniejsza liczba reklamacji, jak najkrótszy czas realizacji zleceń i jak najlepiej wykorzystane możliwości zespołu. Połączenie tych elementów pozwala produkować w cenie atrakcyjnej dla klienta. „Nie chcemy być drogą drukarnią. Uważam, że każdy powinien szukać rozwiązań, które są dla niego ekonomicznie optymalne” – podkreśla Jakub Bielecki. „Jeśli przychodzi do nas klient, a my widzimy, że możemy zrobić coś, żeby jego opakowanie było tańsze w produkcji, to po prostu to robimy; czasami wystarczy wprowadzić drobne zmiany w konstrukcji opakowania. Chodzi przecież o to, by klient był zadowolony”.  

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty