Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Spadek 71% w reklamie zewnętrznej

W pierwszym półroczu 2020 roku wartość sprzedaży reklamy zewnętrznej wyniosła 146,8 milionów, czyli o 44,5 procenta mniej niż w roku poprzednim.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej opublikowała raport wielkości sprzedaży reklamy zewnętrznej w Polsce (OOH, DOOH,Tranzyt) w drugim kwartale 2020 roku, która wyniosła 46,5 milionów złotych. Wynik ten oznacza spadek o ponad 71 procent w porównaniu do tego samego okresu w roku 2019. W pierwszym półroczu 2020 roku wartość sprzedaży reklamy zewnętrznej wyniosła 146,8 milionów, czyli o 44,5 procenta mniej niż w roku poprzednim. Raport ten jest dowodem na to, w jak trudnej sytuacji spowodowanej restrykcjami rządowymi znalazła się branża reklamowa, dla której nieczynne galerie handlowe, kina, lokale usługowe, odwołane koncerty i imprezy sportowe a także zamknięte granice i spowolnienie ruchu w przestrzeni publicznej przełożyły się na brak kampanii reklamowych w kwietniu i maju, w szczególnie w sektorach „czas wolny”, „podróże i turystyka”, „żywność” oraz „media”.

Pomimo mało pozytywnych wyników w dwóch pierwszych kwartałach, IGRZ zakłada poprawę sytuacji w trzecim kwartale tego roku. Choć wzrost ten będzie stopniowy, to rozpoczynające się akcje reklamowe wróżą obiecującą perspektywę. Według statystyk, w czwartym kwartale branża reklamowa będzie powoli wracać do normy, na co wskazuje rosnąca oglądalność reklam OOH oraz zwiększona aktywność największych reklamodawców. Szacuje się, że przy dobrych wiatrach, branża Out Of Home uzyska poziom 70 procent sprzedaży z roku 2019.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty