Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Inwestycja w Lublinie

Dzięki nowej hybrydowej maszynie fleksograficznej Mark Andy, oferującej wszystko to, co najlepsze w druku cyfrowym i offsetowym, firma Essentra Packaging zwiększa swoje możliwości w zakresie jakości i różnorodności oferowanych produktów.

© Mark Andy

Firma Essentra Packaging zainwestowała w nową hybrydową maszynę Mark Andy Digital Series HD. Urządzenie zostanie zainstalowane w zakładzie w Lublinie i będzie używane do produkcji etykiet dla branży kosmetycznej oraz produktów higieny osobistej. Maszyna składa się z 7 zespołów fleksograficznych oraz stacji druku cyfrowego z gamutem kolorystycznym W + CMYK + OGV, który zapewnia ponad 93% pokrycie gamy kolorów Pantone. „Wielkość nakładów wciąż się zmniejsza, a nasi klienci poszukują coraz bardziej złożonych produktów, dlatego połączenie druku cyfrowego i fleksograficznego w jednej maszynie jest idealnym rozwiązaniem dla naszego biznesu” - mówi Piotr Skalecki, menadżer operacyjny zakładu w Lublinie. Oprócz tego rozwiązanie posiada dwa systemy inspekcji AVT: system Helios do inspekcji wstęgi w trybie inline oraz oddzielny system AVT zintegrowany z maszyną do diagnostyki silnika cyfrowego, zapewniający pełną kontrolę jakości. Jak podkreśla Piotr Skalecki, maszyna pozwala firmie na ponad 50% redukcję odpadów w przypadku krótkich i średnich serii, zmniejszając ślad węglowy produkcji. Oprócz tego urządzenie zużywa tylko 50% energii wymaganej przez typową 10-12-zespołową maszynę fleksograficzną i wytwarza minimalną ilość odpadów farbowych. „Jest to zawsze duży problem w druku fleksograficznym, gdzie regularnie drukuje się dużą liczbę kolorów specjalnych i spotowych” - dodaje.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty