Kalendarium

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

04-06.12.2024 · Labeling-Tech Poland

28-31.01.2025 · RemaDays, Nadarzyn

06-09.05.2025 · Fespa, Berlin

Siła prasy. Najbardziej opiniotwórcze media

 Instytut Monitorowania Mediów przedstawił lipcowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Zestawienie otwiera Gazeta Wyborcza. W minionym miesiącu redakcję cytowano przeszło 4,2 tys. razy. Na drugim miejscu uplasowała się stacja TVN24, na informacje której powoływano się ponad 3,8 tys. razy. Podium zamyka Rzeczpospolita z zaledwie trzema wzmiankami mniej. Dwa z trzech mediów na podium to prasa codzienna.

 

© Instytut Monitorowania Mediów

Analiza wykonywana przez Instytut Monitorowania Mediów obejmuje ponad 1600 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych i rozgłośniach radiowych oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Raport nie obejmuje materiałów z kanałów społecznościowych i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych. Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 61 723 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 lipca 2024 roku.

 

Zestawienie TOP 15

Największy udział w zestawieniu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, po 33 procent, przypada ex aequo prasie (Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Fakt, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express) oraz telewizji (TVN24, Polsat News, TVP Sport, TVP Info, TV Republika). 20 procentowy udział odnotowały media internetowe (Onet, Wirtualna Polska, Interia). Podium zamykają stacje radiowe (RMF FM, Radio ZET) z udziałem na poziomie 13 procent. Znaczne awanse w zestawieniu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów odnotowały: Fakt (miejsce szóste i wzrost o trzy pozycje), Dziennik Gazeta Prawna (pozycja dziewiąta i awans o cztery miejsca) oraz TV Republika (miejsce piętnaste i wzrost o dziewięć pozycji).

 

Opiniotwórcze tytuły prasowe

Najczęściej cytowanym tytułem prasowym w lipcu została Gazeta Wyborcza. Na dziennik powoływano się ponad 4,2 tys. razy. Na drugim miejscu zestawienia plasuje się Rzeczpospolita z liczbą przeszło 3,8 tys. wzmianek. Podium zamyka Fakt, do informacji którego inne media odwoływały się blisko 2,3 tys. razy. Do zestawiania dziesięciu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych awansowały też Newsweek (na miejsce ósme dzięki wzrostowi o pięć pozycji) oraz Do Rzeczy (na miejsce dziesiąte za sprawą awansu o dwie lokaty).

Ranking prasy

W klasyfikacji najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników pierwszą lokatę zdobywa Newsweek. Redakcja przesunęła się o cztery miejsca w górę, uzyskując 576 wzmianek. Na drugiej pozycji w związku z awansem o dwa miejsca i liczbą 464 cytowań plasuje się Do Rzeczy, a podium zamyka Viva, na informacje której powoływano się 446 razy. Do zestawienia TOP 5 awansuje także tygodnik Sieci, który przesunął się o cztery miejsca w górę na piątą pozycję.

Najnowszy ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników po raz kolejny otwiera Forbes. Magazyn odnotował 484 wzmianki. Na drugie miejsce awansuje branżowy Press, który cytowano 338 razy. Na trzecim miejscu znalazł się natomiast Twój Styl, na który powoływano się 161 razy. Wśród prasy o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderem wciąż jest Rzeczpospolita, następnie Dziennik Gazeta Prawna i Puls Biznesu. Wśród mediów o tematyce zdrowotnej w minionym miesiącu na czołowej pozycji znalazł się Medonet, na drugim miejscu Rynek Zdrowia, a na trzecim Medycyna Praktyczna. Gazeta Krakowska kolejny miesiąc z rzędu otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych. Na drugim miejscu tego zestawienia plasuje się Głos Wielkopolski, a za nim jest Tygodnik Podhalański.

 

Ranking wydawnictw

Czołową pozycję w zestawieniu wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska. Media należące do grupy (Onet, Fakt, Plejada, Business Insider, Przegląd Sportowy, Forbes, Newsweek, Medonet, Noizz) cytowano łącznie ponad 8,9 tys. razy. Drugą lokatę zajmuje Agora (Gazeta Wyborcza, Radio ZET, TOK FM, Gazeta.pl, Sport.pl, Plotek, Radio Plus), która odnotował blisko 7,9 tys. wzmianek. Na trzecie miejsce podium wydawnictw awansuje Wirtualna Polska Media (Polsat News, Polsat, Interia, Pomponik, Polsat Sport, TV4) z liczbą ponad 6,2 tys. cytowań.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

drupa zaprasza do Düsseldorfu

My wszyscy kreujemy właśnie 2024 rok. W niekończących się obszarach branży poligraficznej i medialnej znajduje się magiczne miejsce, które przyciąga wszystkich przedstawicieli i reprezentantów branży. Miejsce to nazywa się Düsseldorf gdzie od 28 maja do 7 czerwca odbędzie się centrum Galaktyki Gutenberga. Po długich ośmiu latach spotykamy się ponownie na drupie, żadna pandemia nie zakłóci tego wydarzenia tak, jak cztery lata temu… tym razem drupa się odbędzie!

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty