Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Z nadzieją na przyszłość

Firma spodziewa się, że wysokie wyniki finansowe będą utrzymywały się również w kolejnych latach.

© Heidelberg Druckmaschinen

Heidelberger Druckmaschinen spodziewa się powrotu do rentownego wzrostu w roku obrotowym 2021/2022 w związku z poprawiającą się sytuacją w zakresie zamówień i pozytywnym wpływem transformacji grupy. Mimo utrzymującej się niepewności co do czasu trwania i zakresu negatywnych skutków pandemii COVID-19 w roku obrotowym 2021/2022, firma spodziewa się wzrostu obrotów z 1 913 milionów do co najmniej 2 miliardów euro.

 „Kompleksowa transformacja, którą Heidelberg rozpoczął jeszcze przed wybuchem pandemii sprawiła, że firma stała się w swoich działaniach bardziej oszczędna i wydajna. Biorąc pod uwagę rosnący obecnie popyt w większości kluczowych regionów sprzedaży oczekujemy, że w tym roku osiągniemy znacznie wyższą marże operacyjną, w tym dodatni wynik netto po opodatkowaniu. Potencjał oferowany przez rozwiązania przeznaczone do druku opakowań, cyfrowe modele biznesowe a także rozwój działalności w Chinach sprawiają, że pozytywnie patrzymy na zbliżające się lata” - dodaje Rainer Hundsdörfer, dyrektor generalny firmy Heidelberg. Spółka spodziewa się również, że rentowność będzie rosła jeszcze silniej niż sprzedaż. Oczekiwany wzrost sprzedaży, niższa podstawa stawek oraz brak obowiązku ponoszenia znacznych kosztów restrukturyzacji w wysokości około 5,0 procent przyniesie wzrost marży EBITDA do poziomu 6-7 procent. Firma oczekuje, że dzięki trwałej poprawie wyniku finansowego osiągnie także dodatni wynik netto po opodatkowaniu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty