Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Powrót do rentowności

W porównaniu do „pandemicznego” roku 2020, wyniki finansowe firmy Kodak w II kwartale 2021 roku znacząco się poprawiły.

© Photogenica

Kodak opublikował wyniki finansowe za II kwartał 2021 roku, które, jak podkreśla producent, uległy poprawie we wszystkich jednostkach biznesowych w porównaniu do roku poprzedniego. Ogólna sprzedaż w firmie wzrosła o 78 milionów do 291 milionów dolarów. Sprzedaż w sektorze druku tradycyjnego w II kwartale 2021 roku wzrosła o 42 procent do 169 milionów dolarów, a zysk operacyjny EBITDA wyniósł 6 milionów dolarów w porównaniu z 1 milionem w tym samym okresie w 2020 roku. Przychody w sektorze druku cyfrowego wzrosły o 19 procent i wyniosły 62 milionów dolarów w porównaniu ze stratą w wysokości 3 milionów dolarów w roku poprzednim. Sprzedaż materiałów do druku wzrosła o 16 milionów do 54 milionów dolarów, powodując utrzymanie zysku operacyjnego EBITDA na poziomie 1 miliona dolarów (w porównaniu ze stratą w 2020 roku w wysokości 7 milionów dolarów). Wolumen sprzedaży płyt bezprocesowych Kodak Sonora w drugim kwartale 2021 roku wzrósł o 80 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy sprzedaż systemów inkjetowych Kodak Prosper wzrosła o 50 procent.

Firma poinformowała także o inwestycji amerykańskiej drukarni Modern Litho, która została pierwszym użytkownikiem nowych rozwiązań biznesowych Kodak - Prinergy On Demand Business Solutions, służących do automatyzacji procesów produkcji z wykorzystaniem rozwiązań sztucznej inteligencji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty