Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Powrót do rentowności

W porównaniu do „pandemicznego” roku 2020, wyniki finansowe firmy Kodak w II kwartale 2021 roku znacząco się poprawiły.

© Photogenica

Kodak opublikował wyniki finansowe za II kwartał 2021 roku, które, jak podkreśla producent, uległy poprawie we wszystkich jednostkach biznesowych w porównaniu do roku poprzedniego. Ogólna sprzedaż w firmie wzrosła o 78 milionów do 291 milionów dolarów. Sprzedaż w sektorze druku tradycyjnego w II kwartale 2021 roku wzrosła o 42 procent do 169 milionów dolarów, a zysk operacyjny EBITDA wyniósł 6 milionów dolarów w porównaniu z 1 milionem w tym samym okresie w 2020 roku. Przychody w sektorze druku cyfrowego wzrosły o 19 procent i wyniosły 62 milionów dolarów w porównaniu ze stratą w wysokości 3 milionów dolarów w roku poprzednim. Sprzedaż materiałów do druku wzrosła o 16 milionów do 54 milionów dolarów, powodując utrzymanie zysku operacyjnego EBITDA na poziomie 1 miliona dolarów (w porównaniu ze stratą w 2020 roku w wysokości 7 milionów dolarów). Wolumen sprzedaży płyt bezprocesowych Kodak Sonora w drugim kwartale 2021 roku wzrósł o 80 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy sprzedaż systemów inkjetowych Kodak Prosper wzrosła o 50 procent.

Firma poinformowała także o inwestycji amerykańskiej drukarni Modern Litho, która została pierwszym użytkownikiem nowych rozwiązań biznesowych Kodak - Prinergy On Demand Business Solutions, służących do automatyzacji procesów produkcji z wykorzystaniem rozwiązań sztucznej inteligencji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty