Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Druk cyfrowy

Możliwości Digital Pro 3

Drukarnia etykiet Craig & Parsons zakupiła drugą cyfrową maszynę drukującą z oferty Mark Andy - Digital Pro 3. Po blisko czterech latach użytkowania maszyny Mark Andy Digital One, właściciele drukarni podjęli decyzję o inwestycji w kolejne rozwiązanie producenta, również bazujące na technice tonerowej. Główną przesłanką do jego zakupu była chęć zwiększenia potencjału drukarni w zakresie etykiet realizowanych w technologii cyfrowej.

więcej »

Inwestycje Labo Print

Drukarnia Labo Print wzbogaciła swój park maszynowy o dwa no­wo­cze­sne urządze­nia. Nowy zakup ma być wyrazem inwestycji w roz­wój dwóch seg­men­tów - ety­kiet drukowanych cy­fro­wo oraz opa­ko­wań e-com­mer­ce i pro­duk­tów z tek­tu­ry. Pierw­szy zakup to maszyna z serii MGI JETvarnish firmy Ko­ni­ca­ Minolta do cyfrowego uszlachetniania etykiet.

więcej »

Cyfrowo dla żywności

Firmy Gallus i Heidelberg opracowały serię atramentów Labelfire UVLM, przeznaczonych do produkcji opakowań produktów spożywczych. Dodatkowo zoptymalizowano technologię utwardzania atramentów UV w maszynie Gallus Labelfire celu poprawy właściwości migracyjnych warstwy atramentów.

więcej »

Nowa oferta API

Firma API.PL zaprezentowała nowe rozwiązania do druku cyfrowego na tekstyliach. ROQ Now i ROQ Hybrid to maszyny przeznaczone do bezpośredniego druku na odzieży, wykorzystujące technologię DTG (Direct-to-Garment), które umożliwiają automatyzację i zwiększenie nakładów w procesie produkcji.

więcej »

Ulepszona PageWide C500

Firma HP dodała do maszyny drukującej PageWide C500 nowe usprawnienia w zakresie podawania papieru, aby poprawić zyski operacyjne producentów i zmniejszyć ilość produkowanych odpadów.

więcej »

Akcydensy wydajniej

Drukarnia Print Łódź zainwestowała w maszynę drukującą Canon imagePRESS C710z finisherem broszurująco-szyjącym oraz dwa urządzenia firmy Duplo - falcerkę z podciśnieniowym pobieraniem papieru i wielofunkcyjne urządzenia Docuccuter.

więcej »

Flex-n-Roll hybrydowo

Drukarnia Flex-n-Roll Pro, zajmująca się drukiem etykiet, zainstalowała dwie maszyny z oferty firmy Mark Andy - Evolution Series E5 i Digital Series HD. Kluczem do nowych inwestycji była możliwość realizowania prac nisko- i średnionakładowych, przy odpowiedniej elastyczności w kontekście różnych wariantów danego produktu oraz personalizacji, w tym zarówno etykiet samoprzylepnych, jak też etykiet typu shrink sleeve.

więcej »

Panther nowej generacji

Firma Xeikon zaprezentowała drugą generację technologii UV Panther, wprowadzając na rynek dwie nowe maszyny do druku etykiet: Xeikon PX3300 i Xeikon PX2200. Nowe modele są kontynuacją rozwoju maszyn Xeikon PX3000 i Xeikon PX2000 i zostały zoptymalizowane pod względem aplikacji i elementów konstrukcyjnych.

więcej »

Zwiększona precyzja i jakość

Firma HP wprowadziła do swojego portfolio urządzeń wielkoformatowych nową serię HP PageWide XL Pro oraz nowe modele HP DesignJet Z6 Pro i Z9+. Jak podkreśla producent, nowe urządzenia są kompaktowe i zapewniają wysoką jakość obrazów, zwiększoną precyzję oraz nowe możliwości zastosowań graficznych przy jednoczesnym wspieraniu zrównoważonego rozwoju.

więcej »

Vanguard w Europie

Firma Durst wprowadziła oficjalnie na rynek europejski serię maszyn drukujących Vanguard, a także zaprezentowała nową maszynę amerykańskiego producenta Vanguard VR6D. Premiery miały miejsce na targach Fespa Global Print Expo 2021 w RAI w Amsterdamie. Durst nabył większościowe udziały w Vanguard Digital Printing Systems w 2020 roku.

więcej »

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty