Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Nowy roku finansowy. Heidelberg obiera kierunek

© Heidelberg

Firma Heidelberger Druckmaschinen (Heidelberg) dobrze rozpoczęła nowy rok finansowy dzięki ożywieniu gospodarczemu w Azji i wzrostowi w segmencie opakowań. Sprzedaż w pierwszym kwartale tego roku wzrósł do 544 mln euro w stosunku do wyniku 530 mln euro z roku ubiegłego.

 

Skorygowany wynik operacyjny (EBITDA) w wysokości 42 mln euro był o około 18 mln euro wyższy niż skorygowana wartość za rok analogiczny kwartał roku poprzedniego. Marża EBITDA wyniosła 7,7 procent (rok wcześniej: 4,6 proc.). Wynik netto po opodatkowaniu poprawił się do 10 mln euro, w stosunku do 5 mln euro w roku poprzednim.


Silny wzrost w segmencie opakowań

W segmencie opakowaniowym Heidelberg odnotował 25 procentowy wzrost zamówień. „Heidelberg ma strategiczną, pewną pozycję na rynku poligraficznym, a tym samym jest dobrze przygotowany na zachodzące na rynku zmiany” powiedział CEO Heidelberg Ludwin Monz. Dzięki nowemu Boardmasterowi do wysokowydajnego druku opakowań, który został zaprezentowany w maju 2023 roku, firma wygenerowała sprzedaż już w pierwszym kwartale. Z kolei widoczne zapotrzebowanie na nową maszynę Gallus One w obszarze rozwoju cyfrowego druku etykiet również potwierdza trend rynkowy.


Dobra prognoza
Zakładając, że światowa gospodarka nie odnotuje słabszego wzrostu niż przewidują to analitycy rynku, a sprzedaż pozostanie na tym samym poziomie, firma Heidelberg oczekuje, że rozwój firmy na rok 2023/2024 pozostanie stabilny.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty