Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Druga linia roll to stack

Cyfrowa drukarnia Sowa rozbudowała swoje moce produkcyjne w zakresie druku rolowego dzięki drugiej linii roll to stack firmy Hunkeler.

© Sowa

Drukarnia Sowa, zajmująca się cyfrową produkcją książek, zainstalowała drugą linię typu roll to stack firmy Hunkeler, przeznaczoną do cięcia zadrukowanych zwojów na arkusze. Rozbudowa części związanej z postpressem została przeprowadzona z uwagi na ok. 25-procentowy wzrost zamówień zrealizowanych przez drukarnię w minionym roku i wynikającą z tego konieczność zwiększenia mocy produkcyjnych w obszarze druku rolowego.

Podobne jak poprzednie rozwiązania Hunkeler, nowe urządzenie, pracujące w trybie near-line, zostało dostarczone przez firmę Docufield. Zakup drugiego urządzenia podyktowany kilkoma względami. Jednym z nich było „wąskie gardło”, jakie tworzyło się na etapie cięcia zadrukowanej wstęgi na arkusze i przygotowywania bloków książkowych do dalszej obróbki: „Zależało nam, by w jeszcze większym stopniu dostosować wydajność części związanej z postpressem z maszyną drukującą, pracującą z prędkością do 200 m/min. Dzięki zakupowi drugiej maszyny roll to stack osiągnęliśmy zamierzony efekt. Czas realizacji zamówień uległ skróceniu, a dodatkowo zyskaliśmy zaplecze w postaci drugiego, identycznego urządzenia, co wpływa na bezpieczeństwo całego procesu produkcyjnego” - podkreśla Łukasz Wąwoźny, prezes zarządu drukarni Sowa.

Rozwiązanie umożliwia poprzeczne rotacyjne odcinanie wstęgi na arkusze, a następnie wzdłużne rozcinanie arkusza na użytki i wykładanie w postaci już przygotowanych bloków książek. W odróżnieniu od pierwszej maszyny, nowa pracuje w systemie 2-up (dwa strumienie wykładanych stosów zamiast trzech), co umożliwia optymalizację pod kątem oprawy twardej. W dalszej części procesu bloki książek są względem siebie przesuwane, co umożliwia wygodną i efektywną pracę z oklejarką.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty