Kalendarium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

26-28.04.2022 · Viscom, Duesseldorf

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

12-15.10.2022 · FESPA, Amsterdam

Optymistyczne prognozy

Sprzedaż firmy w nowym roku obrotowym ma wzrosnąć do około 2,3 mld euro, a portfel zamówień ma wynieść 900 mln euro - głównie dzięki rozwojowi podstawowej działalności.

© Heidelberger Druckmaschinen

Firma Heidelberger Druckmaschinen optymistycznie rozpoczęła nowy rok obrotowy 2022/23, odnotowując portfel zamówień o wartości około 900 mln euro na dzień 31 marca 2022 roku, najwyższy od dziesięciu lat. Firma spodziewa się dalszego wzrostu zysków, choć jak wszystkie inne firmy z branży, musi zmierzyć się z gwałtownymi wzrostami kosztów materiałów, energii, logistyki i personelu, co jak podkreśla, doprowadzi do wprowadzenia kolejnych korekt cenowych. Producent prognozuje wzrost sprzedaży i marży EBIDTA w roku obrotowym 2022/23 dzięki znacznej poprawie wydajności, wynikającej z pakietu działań podjętych przez firmę na przestrzeni ostatnich lat. Sprzedaż ma zostać zwiększona z 2,18 mld euro do około 2,3 mld euro, przy czym marża EBITDA ma wzrosnąć w nowym roku obrotowym do co najmniej 8 procent. „W minionym roku obrotowym firma Heidelberg wzmocniła swoją pozycję dzięki znacznej poprawie sprzedaży i wyników. Pod względem finansowym grupa jest w lepszej sytuacji niż kiedykolwiek wcześniej. Również w roku obrotowym 2022/23 chcemy na tym skorzystać, opierając się na udanych inicjatywach rozwojowych, koncentrując się na głównych rynkach i naszych cyfrowych modelach biznesowych, a także na sukcesie na rynku e-mobilności. To wszystko sprawia, że jesteśmy optymistycznie nastawieni do przeciwdziałania bardzo trudnym okolicznościom, w tym ogromnym podwyżkom cen. Będziemy bardzo uważnie obserwować rynek, aby móc podjąć wszelkie niezbędne środki zaradcze. W obecnej sytuacji spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży do około 2,3 miliarda euro oraz - przede wszystkim dzięki usprawnieniom operacyjnym - wzrostu marży EBITDA do co najmniej 8 procent” - mówi prezes zarządu firmy Heidelberg, dr Ludwin Monz.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

W trybie kryzysowym...

Drodzy Czytelnicy... Czy coś zauważyliście? Tak, przechodzimy od jednego kryzysu do kolejnego... dwa lata temu covid miał Świat całkowicie pod kontrolą, teraz tematem numer jeden jest inwazja wojsk rosyjskich na Ukrainę. Głęboko nieludzki akt próby przejęcia władzy, którego konsekwencje Europa odczuwać będzie przez bardzo długi czas. Stawiane są znów stare mury... a do tego znowu stare lęki. I jak to często bywa, ludność cywilna cierpi… na Ukrainie z powodu skutków ataków, a w Rosji z powodu sankcji. Ubogich zawsze dosięga najbardziej... I niestety, jak widzieliśmy, może się to zdarzyć bardzo szybko.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty