Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

CNCtechnika - Złoty plan

Data publikacji: lipiec 2016

Firma CNCtechnika, producent maszyn i urządzeń introligatorskich, powstała w 2008 roku w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynków poligrafii cyfrowej i reklamy na urządzenia introligatorskie. W początkowym okresie firma zorientowana była na import, sprzedaż i serwis maszyn i urządzeń z Azji. Z czasem, wśród grona dostawców maszyn znalazły się takie europejskie firmy, jak brytyjski Vivid czy chorwacki Azonprinter.

 

Wraz ze wzrostem rynku oraz oczekiwań klientów, poszukujących nie tylko dostawców urządzeń, lecz także wsparcia i partnerów w tworzeniu rozwiązań i produktów dla klientów końcowych, firma uruchomiła produkcję własnych urządzeń introligatorskich, opartą na podzespołach znanych dostawców osprzętu elektrycznego, takich jak Omron. Strategicznym założeniem było, i jest nadal, produkowanie urządzeń w oparciu o własną myśl techniczną i park maszynowy oraz osprzęt renomowanych światowych dostawców, gwarantujących jakość oraz standaryzację elementów wyposażenia urządzeń i ich dostępność nawet w długiej perspektywie czasowej. Równie istotną kwestią dla firmy, obok sprzedaży, jest serwis oferowanych urządzeń. CNCtechnika posiada własną bazę produkcyjną, wiedzę i doświadczenie, co umożliwia na sprawne przeprowadzanie akcji serwisowych.

 

Dotyk Midasa

Efektem realizacji założonych celów jest rodzina maszyn do złoceń i tłoczeń (hot-stampingu). Jej flagowym urządzeniem jest model CNC4529-P200 oraz jego rozwinięcie CNC4529-P200-R. Maszyny te dedykowane są klientom wymagającym, ceniącym sobie wysoką powtarzalność produkcji i ergonomię pracy. Wyposażone są w intuicyjne pulpity dotykowe, pozwalające na precyzyjne ustawienie parametrów pracy, jak np.: temperaturę grzania matrycy, z dokładnością wskazań rzędu 1 ºC względem rzeczywistej temperatury grzałki; czas docisku płyty grzejnej wraz z matrycą złocącą, umożliwiającą powtarzalność czynności oraz automatyczny przesuw folii złocącej, aby każde kolejne uderzenie matrycy gwarantowało najwyższą jakość złocenia. Urządzenia wyposażone są w system pierścieni ograniczających skok tłoka zarówno w dół jak i w górę, w znacznym stopniu zmniejszający zapotrzebowanie układu pneumatycznego na sprężone powietrze (aspekt środowiskowy). Jednocześnie wartość siły docisku płyty grzejnej wraz z matrycą na złocony materiał pozostaje bez zmian. Wszystkie maszyny z firmy CNCtechnika wyposażone są w system ramek i uchwytów do szybkiego montażu i demontażu grawerowanych matryc oraz grawerowanych czcionek, eliminując potrzebę przyklejania ich do płyty grzejnej. Model CNC4529-P200 posiada ruchome stoły robocze w zakresie osi X i Y oraz skrętne, umożliwiające kątową (12º) korektę ustawienia złoconego materiału względem matrycy, a CNC4529-P200-R umożliwia także obniżenie stołu roboczego o dodatkowe 90mm (do 178mm), co pozwala na złocenie i tłoczenie gotowych pudełek typu rigid box bez potrzeby ich rozkładania na płaskiej powierzchni. Przestrzeń robocza urządzeń zabezpieczona jest kurtyną fotooptyczną firmy Omron oraz dodatkową ruchomą szczęką, chroniącą operatora przed przypadkowym przygnieceniem dłoni.

 

Europo, przybywaj

Firma nie zamierza spocząć w miejscu, w związku z czym planuje dalszy rozwój oraz poszerzenie asortymentu. Poszukuje partnerów biznesowych, również poza granicami Polski, z którymi mogliby współpracować. Rynkiem docelowym są kraje Unii Europejskiej.

http://www.cnctechnika.pl/

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty