Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Podwojona produktywność

W nowym zakładzie produkcyjnym firmy Karton-Pak pracują obecnie dwie wysokowydajne maszyny Rapida 145-7+L ALV3 w formacie B0.

© Koenig & Bauer

Drukarnia Karton-Pak, zajmująca się produkcją opakowań tekturowych i kartonowych, zainwestowała w drugą linię produkcyjną B0 bazującą na wielkoformatowej maszynie drukującej firmy Koenig & Bauer. Celem tej inwestycji było zwiększenie przychodów i udziału eksportu w sprzedaży. Nowa maszyna drukująca Rapida, wraz z urządzeniami peryferyjnymi, pozwoliła firmie dwukrotnie zwiększyć moce produkcyjne.

 

Wielkoformatowa maszyna Rapida 145-7+L ALV3, uzupełniona o zautomatyzowany system logistyki została dostarczona przez firmę Koenig & Bauer (CEE). Jak podkreśla Jerzy Sarama, prezes drukarni, rozbudowa mocy produkcyjnych była koniecznością, ze względu na znaczący wzrost zapotrzebowania na opakowania jednostkowe na żywność, przede wszystkim wykonane z surowców odnawialnych. „Podwojone moce produkcyjne nowego zakładu wpłyną z jednej strony na większy komfort i elastyczność w obsłudze obecnych klientów, z drugiej pozwolą pozyskać nowych zleceniodawców, przede wszystkim zagranicznych, których udział w naszym portfolio systematycznie rośnie” - dodaje Jerzy Sarama. Nowa Rapida to ósma maszyna z tej serii dostarczona do firmy Karton-Pak, a zarazem dwunasta pochodząca z fabryki w Radebeul. Obecnie pracuje tu w sumie pięć maszyn marki Koenig & Bauer: dwie linie B0 w nowym zakładzie, zaś w starszym - dwie maszyny pełnoformatowe i jedna wielkoformatowa.

 

Na zdjęciu od lewej: Robert Pezda (Karton-Pak), Jan Korenc (Koenig & Bauer), Jerzy Sarama (Karton-Pak), Waldemar Sulikowski (Karton-Pak) i Grzegorz Szymczykowski (Koenig & Bauer).

© Koenig & Bauer

Więcej możliwości

Na wyposażenie nowo uruchomionej maszyny składają się: siedem zespołów drukujących; wieża lakierująca z technologią tulei rastrowych; pakiet CX do drukowania na podłożach o grubości maksymalnej 1,2 mm; automatyka nonstop wraz z logistyką stosu; system bez marki bocznej - SIS; systemy jednoczesnego mycia wałków - SRW; dwa systemy dozowania lakieru - dyspersyjnego i UV oraz bogata technika kontrolno-pomiarowa - systemy ErgoTronic, ColorControl Lab oraz QualiTronic PrintCheck. Podobnie jak wcześniejsze maszyny, nowa została podłączona do centralnego systemu zarządzania produkcją LogoTronic. Wyposażenie maszyny w siedem zespołów drukujących pozwala na realizację prac z szerszym gamutem kolorystycznym, z czego, jak przyznaje Jerzy Sarama, korzysta coraz większa grupa klientów. „Drukowanie w siedmiu kolorach, gdzie barwy specjalne czy firmowe zastępowanie są przez zestaw bazujący na systemie CMYK + OGV, daje bardzo duże możliwości, także w kontekście produktywności i oszczędności materiałowych. Jest też dużą wygodą, gdyż z jednej strony pozwala na wspomnianą konwersję barwną, z drugiej - na drukowanie zleceń o różnej kolorystyce na tym samym arkuszu” - dodaje.

 

Ekologiczne podejście

Producenci coraz częściej zwracają uwagę na proekologiczność materiałów, jakie znajdują zastosowanie przy produkcji opakowań. Wzrost zapotrzebowania na surowce odnawialne, a więc siłą rzeczy coraz większa ich ilość w obiegu jeszcze bardziej wzmocniły ten trend. W tym kontekście zarówno producenci, jak i konsumenci, mają coraz większą świadomość konieczności korzystania z materiałów, które można poddać recyklingowi i które są bezproblemowe w kontekście segregacji odpadów. Drukarnia realizuje założenia polityki zrównoważonego rozwoju od wielu lat, bazując całkowicie na surowcach odnawialnych. „Nasza firma także wpisuje się w ten proekologiczny trend, oferując maszyny, które m.in. dzięki rozbudowanej technice kontrolno-pomiarowej czy wysokiej automatyzacji wpływają na wyższą efektywność procesu produkcji, redukcję generowanej makulatury i większą energooszczędność. Takim jest również najnowszy nabytek drukarni Karton-Pak - wielkoformatowa maszyna Rapida 145” - dodaje Grzegorz Szymczykowski, dyrektor ds. sprzedaży i serwisu Koenig & Bauer (CEE).

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty