Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Ekspansja w Europie Środkowej

Po nabyciu drukarni LabelPrint, sprzedaż grupy ma przekroczyć 60 milionów euro.

© Innova Capital

Grupa Prime Label podpisała umowę zakupu większościowego pakietu akcji słoweńskiej drukarni LabelPrint. Drukarnia specjalizuje się w produkcji wysoko przetworzonych etykiet samoprzylepnych i etykiet typu shrink sleeve, etykiet wielowarstwowych oraz bookletów i realizuje zlecenia na rynku estońskim i skandynawskim.

„Akwizycja LabelPrint niewątpliwie umacnia naszą pozycję lidera w Europie Środkowej i staje się naszym przyczółkiem do ekspansji w krajach bałtyckich i Skandynawii. Już dzisiaj udział eksportu przekroczył 50 procent, z czego większość stanowi sprzedaż do Finlandii i Szwecji. Wierzymy, że innowacyjne rozwiązania, jakie proponuje LabelPrint uatrakcyjnią ofertę grupy” - podkreśla prezes Prime Label, Arkadiusz Sapiecha.

Prime Label to trzy drukarnie etykiet: Chemes w Poznaniu i Embe Press w Lublinie, specjalizujące się w druku fleksograficznym oraz słoweńska drukarnia cyfrowa LabelProfi. Po przejęciu LabelPrint obrót grupy ma przekroczyć 60 milionów euro.

„Akwizycja LabelPrint jest kolejnym krokiem w strategii rozwoju Grupy Prime Label, która zakłada konsolidację producentów wysokiej jakości etykiet w Europie Środkowo-Wschodniej. Naszym celem jest osiągnięcie sprzedaży grupy na poziomie co najmniej 100 milionów euro do 2025 roku. Działalność tej skali i realizacja zakładanych synergii oraz utrzymanie doskonałości operacyjnej pozwolą na generowanie wysokiego poziomu rentowności EBITDA, stawiając nas w europejskiej czołówce- dodaje Michał Wojdyła, managing director nadzorujący transakcję ze strony Funduszu Innova.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty