Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Ekspansja w Europie Środkowej

Po nabyciu drukarni LabelPrint, sprzedaż grupy ma przekroczyć 60 milionów euro.

© Innova Capital

Grupa Prime Label podpisała umowę zakupu większościowego pakietu akcji słoweńskiej drukarni LabelPrint. Drukarnia specjalizuje się w produkcji wysoko przetworzonych etykiet samoprzylepnych i etykiet typu shrink sleeve, etykiet wielowarstwowych oraz bookletów i realizuje zlecenia na rynku estońskim i skandynawskim.

„Akwizycja LabelPrint niewątpliwie umacnia naszą pozycję lidera w Europie Środkowej i staje się naszym przyczółkiem do ekspansji w krajach bałtyckich i Skandynawii. Już dzisiaj udział eksportu przekroczył 50 procent, z czego większość stanowi sprzedaż do Finlandii i Szwecji. Wierzymy, że innowacyjne rozwiązania, jakie proponuje LabelPrint uatrakcyjnią ofertę grupy” - podkreśla prezes Prime Label, Arkadiusz Sapiecha.

Prime Label to trzy drukarnie etykiet: Chemes w Poznaniu i Embe Press w Lublinie, specjalizujące się w druku fleksograficznym oraz słoweńska drukarnia cyfrowa LabelProfi. Po przejęciu LabelPrint obrót grupy ma przekroczyć 60 milionów euro.

„Akwizycja LabelPrint jest kolejnym krokiem w strategii rozwoju Grupy Prime Label, która zakłada konsolidację producentów wysokiej jakości etykiet w Europie Środkowo-Wschodniej. Naszym celem jest osiągnięcie sprzedaży grupy na poziomie co najmniej 100 milionów euro do 2025 roku. Działalność tej skali i realizacja zakładanych synergii oraz utrzymanie doskonałości operacyjnej pozwolą na generowanie wysokiego poziomu rentowności EBITDA, stawiając nas w europejskiej czołówce- dodaje Michał Wojdyła, managing director nadzorujący transakcję ze strony Funduszu Innova.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty