Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Agora. Nowe spółki zależne

© Photogenica

Do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) wpisano cztery nowe spółki, Wyborcza, Gazeta.pl, Agora Książka i Muzyka oraz Czerska 8/10. W każdej ze spółek jedynym udziałowcem jest Agora. Obszarem odpowiedzialności spółek jest między innymi zarządzanie Gazetą Wyborczą, pionem Gazeta.pl oraz wydawnictwem książkowo-płytowym. Podjęte działania to kolejny etap do wydzielenia do osobnych spółek zależnych siedmiu obszarów działalności grupy kapitałowej Agora, w tym wydawnictwa Agora, serwisu Gazeta.pl, Gazety Wyborczej oraz działów obsługi i zarządzania zasobami Agory.

Zarząd Agory w marcu przedstawiając plan wydzielenia siedmiu linii biznesowych i przeniesieniu ich do osobnych spółek poinformował, że nie rozważa sprzedaży większościowego pakietu lub całości spółek. Przewiduje jedynie pozyskanie do nowych spółek mniejszościowych udziałowców. Od lat Agora ma spółki zależne w segmentach radiowym i outdoorowym. Dzięki modelowi pośrednictwa zarządzania przez zarząd Agory biznesami w ramach spółek zależnych przyczynia się do wzrostu poczucia samodzielności, przedsiębiorczości i odpowiedzialności kadry kierowniczej. Dodatkowo taki model ułatwia ocenę kondycji finansowej i rentowności danych działów działalności Agory. Zwiększa to transparentność rozliczeń pomiędzy poszczególnymi segmentami działalności.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty