Kalendarium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

26-28.04.2022 · Viscom, Duesseldorf

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

12-15.10.2022 · FESPA, Amsterdam

Stabilność pomimo zakłóceń

W segmencie Sheetfed firma odnotowała wzrost liczby zamówień, który w porównaniu z rokiem poprzednim wyniósł 25,4%, do 242,1 mln euro. Liczba zamówień w segmencie Digital & Webfed wzrosła o 31,1% do 30,8 mln euro, głównie za sprawą działalności usługowej i popytu na maszyny do produkcji tektury falistej. Wartość zamówień w segmencie specjalnym na dzień 31 marca 2022 roku wyniósł 81,7 mln euro, co oznacza wzrost o 11,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym (73,4 mln euro).

© Koenig & Bauer

Pomimo utrzymujących się wąskich gardeł w łańcuchach dostaw oraz wynikającego z tego wzrostu kosztów materiałów i energii, które dodatkowo zostały spotęgowane przez wojnę w Ukrainie, grupa Koenig & Bauer optymistycznie rozpoczęła rok 2022, publikując wyniki finansowe za pierwszy kwartał. Oprócz programu efektywności P24x oraz strategii zaopatrzenia i sprzedaży dostosowanej do obecnej sytuacji rynkowej, wyniki te w dużej mierze opierały się na ofercie produktów i rozwiązań firmy. W pierwszym kwartale 2022 roku liczba zamówień w grupy wyniosła 349,1 mln euro, co stanowi wzrost o 22,1% w stosunku do wyniku 286 mln euro odnotowanego w roku poprzednim. Przychody grupy w wysokości 238,4 mln euro były niższe w porównaniu z rokiem poprzednim o 2,1%. Udział działalności usługowej, która staje się coraz bardziej cyfrowa, wzrósł z 28,8% w poprzednim roku do 33,9% w pierwszym kwartale 2022 roku. Portfel zamówień, wynoszący 917,5 mln euro na dzień 31 marca 2022 roku był o 36% wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 674,5 mln euro. „W pierwszym kwartale 2022 roku firma Koenig & Bauer utrzymała swoją silną pozycję pomimo trudnych warunków gospodarczych” - podkreśla dr Andreas Pleßke, dyrektor generalny firmy Koenig & Bauer. Zysk operacyjny firmy Koenig & Bauer (EBIT) wyniósł 8,5 mln euro (rok wcześniej: 8,9 mln euro). Poprawa o 0,4 mln euro w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wynika, jak podkreśla producent, głównie z programu efektywności P24x. Wzrost kosztów materiałów i energii został zrównoważony przez podwyżki cen produktów. W rezultacie marża EBIT poprawiła się z -3,7% w poprzednim roku do -3,6% w pierwszym kwartale 2022 roku. Zysk przed opodatkowaniem (EBT) wyniósł 10,9 mln euro, co oznacza poprawę w stosunku do wyniku 11,3 mln euro odnotowanego w pierwszym kwartale 2021 roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

W trybie kryzysowym...

Drodzy Czytelnicy... Czy coś zauważyliście? Tak, przechodzimy od jednego kryzysu do kolejnego... dwa lata temu covid miał Świat całkowicie pod kontrolą, teraz tematem numer jeden jest inwazja wojsk rosyjskich na Ukrainę. Głęboko nieludzki akt próby przejęcia władzy, którego konsekwencje Europa odczuwać będzie przez bardzo długi czas. Stawiane są znów stare mury... a do tego znowu stare lęki. I jak to często bywa, ludność cywilna cierpi… na Ukrainie z powodu skutków ataków, a w Rosji z powodu sankcji. Ubogich zawsze dosięga najbardziej... I niestety, jak widzieliśmy, może się to zdarzyć bardzo szybko.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty