Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Stabilność pomimo zakłóceń

W segmencie Sheetfed firma odnotowała wzrost liczby zamówień, który w porównaniu z rokiem poprzednim wyniósł 25,4%, do 242,1 mln euro. Liczba zamówień w segmencie Digital & Webfed wzrosła o 31,1% do 30,8 mln euro, głównie za sprawą działalności usługowej i popytu na maszyny do produkcji tektury falistej. Wartość zamówień w segmencie specjalnym na dzień 31 marca 2022 roku wyniósł 81,7 mln euro, co oznacza wzrost o 11,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym (73,4 mln euro).

© Koenig & Bauer

Pomimo utrzymujących się wąskich gardeł w łańcuchach dostaw oraz wynikającego z tego wzrostu kosztów materiałów i energii, które dodatkowo zostały spotęgowane przez wojnę w Ukrainie, grupa Koenig & Bauer optymistycznie rozpoczęła rok 2022, publikując wyniki finansowe za pierwszy kwartał. Oprócz programu efektywności P24x oraz strategii zaopatrzenia i sprzedaży dostosowanej do obecnej sytuacji rynkowej, wyniki te w dużej mierze opierały się na ofercie produktów i rozwiązań firmy. W pierwszym kwartale 2022 roku liczba zamówień w grupy wyniosła 349,1 mln euro, co stanowi wzrost o 22,1% w stosunku do wyniku 286 mln euro odnotowanego w roku poprzednim. Przychody grupy w wysokości 238,4 mln euro były niższe w porównaniu z rokiem poprzednim o 2,1%. Udział działalności usługowej, która staje się coraz bardziej cyfrowa, wzrósł z 28,8% w poprzednim roku do 33,9% w pierwszym kwartale 2022 roku. Portfel zamówień, wynoszący 917,5 mln euro na dzień 31 marca 2022 roku był o 36% wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 674,5 mln euro. „W pierwszym kwartale 2022 roku firma Koenig & Bauer utrzymała swoją silną pozycję pomimo trudnych warunków gospodarczych” - podkreśla dr Andreas Pleßke, dyrektor generalny firmy Koenig & Bauer. Zysk operacyjny firmy Koenig & Bauer (EBIT) wyniósł 8,5 mln euro (rok wcześniej: 8,9 mln euro). Poprawa o 0,4 mln euro w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wynika, jak podkreśla producent, głównie z programu efektywności P24x. Wzrost kosztów materiałów i energii został zrównoważony przez podwyżki cen produktów. W rezultacie marża EBIT poprawiła się z -3,7% w poprzednim roku do -3,6% w pierwszym kwartale 2022 roku. Zysk przed opodatkowaniem (EBT) wyniósł 10,9 mln euro, co oznacza poprawę w stosunku do wyniku 11,3 mln euro odnotowanego w pierwszym kwartale 2021 roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty