Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Rewolucja w wymiarze HD

Data publikacji: październik 2010

 

Kolejna generacja systemu do produkcji fleksograficznych form drukowych HD Flexo już niedługo trafi w ręce klientów. Producent, firma EskoArtwork, bazując na sprawdzonej technologii, oferuje wraz z wersją 2.0 wiele ulepszeń.

 
© EskoArtwork

Technologia HD Flexo 2.0 zapewnia rozdzielczość HD 4000 dpi, możliwą do uzyskania na naświetlarce laserowej EskoArtwork Cyrel Digital Imager (CDI), która pozwala na osiągnięcie bardziej dokładnego obrazowania. Znacząca różnica w jakości kolorów widoczna jest w druku tuszami flekso przy zastosowaniu standardowych aniloksów. Jakość otrzymywanych aplikacji jest porównywalna z offsetem. 

 
Wyzwanie koloru

Wraz z wersją 2.0, producent kontynuuje postęp w dziedzinie standardowego wyposażenia fleksograficznego. Technologia Flexo HD pozostaje otwartym standardem, który może współpracować z będącymi obecnie w użyciu naświetlarkami CDI, płytami drukowymi oraz systemami workflow, co daje użytkownikowi dowolność w wyborze sprzętu czy substratów, z których korzysta. „Otwarcie HD Flexo i uczynienie z tej technologii standardu dla wszystkich produktów fleksograficznych – etykiet czy opakowań – pozwala na dotarcie do większości producentów z branży” – mówi Jürgen Andresen, wiceprezes EskoArtwork, odpowiedzialny za dział fleksograficzny. – „Łatwiejsze staje się przejście od grawiury czy offsetu do fleksografii. Co więcej, poszerzony gamut kolorów procesowych umożliwia zastąpienie barw spotowych standardowymi, co redukuje w rezultacie liczbę wież drukujących i daje szersze możliwości druku nawet skomplikowanych zleceń”. Drukarnie wymagają dzisiaj większego gamutu kolorystycznego, aby móc „pokryć” tuszami procesowymi CMYK jak największy procent palety Pantone. Wyższa gęstość tuszu poszerza gamut, ale kolory brandingowe muszą być generowane z dużą precyzją, poprzez mieszanie odpowiednich ilości kolorów podstawowych. HD Flexo znacznie usprawnia ten proces, w rezultacie czego uzyskujemy większy procent Pantone przy niższej konsumpcji tuszu. 

Producenci oraz zleceniodawcy z branży opakowaniowej dążą również do zredukowania kosztów, zarówno na poziomie maszyny drukującej, jak i na etapie prepressu. Dzięki systemowi HD Flexo 2.0 czas przyrządu zostaje znacznie skrócony, a formy drukowe charakteryzują się większą trwałością. Co więcej, druk np. opakowań elastycznych w technologii fleksograficznej emituje o 50 proc. mniej dwutlenku węgla niż druk w technice grawiury.

Zastosowanie Flexo HD skutkuje ponadto uzyskaniem większej trwałości druku – staje się to możliwe dzięki technologii MicroCell, która jest rozwinięciem opatentowanej przez EskoArtwork technologii PlateCell. MicroCell zapewnia żywe, kontrastowe i trwałe kolory, także spotowe, radząc sobie również przy białych poddrukach.

 
HD Flexo 2.0 znajduje się w fazie testowej i ma trafić na rynek jeszcze w tym roku. Obecni użytkownicy starszej wersji systemu otrzymają nową edycję w ramach umowy serwisowej. W ciągu pierwszego roku od wypuszczenia pierwszej wersji HD Flexo, zainstalowano na całym świecie 175 naświetlarek CDI wyposażonych w tę technologię. HD Flexo zostało zoptymalizowane tak, aby obsługiwać szeroką gamę istniejących i nowych rodzajów płyt fleksograficznych.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty