Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Kolejne inwestycje Stora Enso. W zgodzie z potrzebami rynku

© Stora Enso

Stora Enso wzmacnia swoją koncentrację na specjalistycznych gatunkach celulozy, inwestując 38 mln EUR w produkcję niebielonej masy celulozowej (UKP) w zakładzie Enocell w Finlandii oraz 42 mln EUR w poprawę produkcji masy celulozowej w zakładzie Skutskär w Szwecji. Inwestycje te będą wspierać rosnące zapotrzebowanie konsumentów na odpowiednio niebielone odnawialne materiały opakowaniowe i produkty higieniczne.

Zwiększając udział UKP w portfelu celulozowym, Stora Enso kontynuuje swoją strategiczną ścieżkę rozwoju bardziej wyspecjalizowanych gatunków celulozy skandynawskiej, jednocześnie optymalizując swój udział w standardowym rynku celulozy. Długoterminowe trendy wskazują na preferowanie przez konsumentów mniej bielonych lub brązowych produktów opakowaniowych na bazie włókien odnawialnych.

Inwestycja w zakładzie Enocell

Po zakończeniu inwestycji zakład Enocell będzie mógł elastycznie produkować masę celulozową UKP i Nordic Bleached Softwood Kraft (NBSK). Dzięki zmniejszonemu użyciu chemikaliów do bielenia, ślad węglowy na tonę wyprodukowanej UKP będzie o ponad 20% niższy niż w przypadku równoważnej ilości bielonej masy produkowanej w tym samym zakładzie. Zakończenie inwestycji planowane jest na ostatni kwartał 2024 roku.


Modernizacja zakładu Skutskär

Inwestycja w usprawnienie produkcji masy celulozowej w zakładzie w Skutskär wzmocni pozycję Stora Enso jako wiodącego producenta masy celulozowej w Europie. Dzięki planowanej modernizacji producent będzie mógł zaspokoić zapotrzebowanie klientów na określone rozmiary walców, poprawić bezpieczeństwo pracy i zwiększyć produkcję masy celulozowej w zakładzie w Skutskär. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugi kwartał 2024 roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty