Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Healthy Printing

Koenig & Bauer jest pierwszym producentem maszyn drukujących, który dołączył do inicjatywy Healthy Printing Initiative, potwierdzając swoje zaangażowanie w zrównoważone i przyjazne dla środowiska materiały związane z drukiem i produkcją opakowań.

© Koenig & Bauer

Firma Koenig & Bauer dołączyła do inicjatywy Healthy Printing, podkreślając swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Celem inicjatywy jest promowanie stosowania przyjaznych dla środowiska podłoży, farb, powłok i innych materiałów do druku papieru, kartonu, tektury falistej, tworzyw sztucznych i innych produktów, a także skutecznych systemów recyklingu.

Inicjatorem przedsięwzięcia jest Environmental Protection Encouragement Agency (EPEA) oraz fundacja DOEN. Główną ideą tej inicjatywy jest przyspieszenie wdrożenia koncepcji ekoprojektowania w relacjach C2C w branży poligraficznej. Promowane te podłoża, tusze, powłoki i inne materiały eksploatacyjne produkowane w procesie zgodnym z filozofią „zero waste”. Po zużyciu produkty poligraficzne muszą zostać zebrane i poddane recyklingowi. Według głównego założenia Healthy Printing, po zakończeniu procesu recyklingu wszelkie pozostałości po procesie druku powinny trafiać do naturalnego ekosystemu jedynie jako składniki biologiczne, nie stanowiąc obciążenia dla środowiska.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty