Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży. Ogłasza się komunikaty prasowe w ostatniej chwili, w przeddzień targów! Ale na całe szczęście godne wyjątki potwierdzają regułę i to właśnie te firmy wciąż cenią zrównoważony miks komunikacyjny. Na szczęście są jeszcze takie.

 

Osobowości stają się rzadkością

Okres Covid dał początek nowej negatywnej pozornej „sile” komunikacji: media społecznościowe, wideo; Teams i Zoom są używane często do niewłaściwej i kiepskiej komunikacji i są używane przez pokolenie X, Y, a nawet Z. Firmy, w tym te z branży poligraficznej, coraz częściej zamykają się za anonimowymi „kurtynami komunikacyjnymi”, gdzie nawet pytania nie można zadać. Często młodzi eksperci z nowej ery ds. komunikacji świetnie radzą sobie ze smartfonami, ale zazwyczaj mają bardzo słabą pozycję, jeśli chodzi o komunikację osobistą. Ludzie nie lubią, gdy zwraca się do nich bezpośrednio, jest to odbierane jako przeszkadzanie, mimo że na wizytówce widnieje napis „Szef ds. komunikacji”. Witamy w nowym świecie komunikacji, w którym tracone są rzeczy osobiste, a osobowości stają się rzadkością. Określenie „wyjątkowy” nagle nabiera zupełnie innego znaczenia w świecie „identyczności”.

 

Podczas gdy w zeszłym roku firmy naprawdę wspaniale działały przed targami interpack, w roku drupy w branży poligraficznej (wciąż) panuje spokój. Miejmy nadzieję, że nie na długo… ponieważ branża potrzebuje silnych sygnałów pozytywnego rozwoju, a nie negatywnych nagłówków gazet, takich jak te, że lider branży Heidelberg wprowadza pracę w czasie skróconym, a producent papieru Sappi zamyka kolejną fabrykę w Larnaken w Belgii.

 

Wszyscy funkcjonujemy w świecie, który postrzega druk jako produkt wartościowy. Na drupie zostanie włożone dużo energii, aby utrzymać pozytywną aurę w różnych obszarach branży i zapewnić jej dobrą przyszłość. Oznacza to również między innymi, że dostawcy działający w branży cenią pracę wydawców, którzy w dalszym ciągu pokazują, co jest możliwe za pomocą magazynów drukowanych, i nie są zaślepieni samymi mediami społecznościowymi i wideo w swojej komunikacji.

 

Wasza

Izabela E. SEIDL-Kwiatkowska

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty