Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Redukcja podawania o 90%

Innym ważnym aspektem przemawiającym na korzyść automatyzacji podawania i mycia płyt jest wydłużenie ich żywotności - jak tłumaczy producent, w urządzeniach matryce nie wpadają podczas procesu do zbiornika pod sekcją mycia, co czyni rozwiązanie bezpiecznym dla matryc.  

© Print Systems

Print Systems wprowadza na rynek automatyczny podajnik do matryc Quicker AF18. Urządzenie jest zsynchronizowane i kompatybilne z każdym modelem myjki Quicker C. Jak podkreśla producent, połączone rozwiązania działają razem jak liniowa myjnia, która całkowicie automatyzuje proces podawania oraz mycia matryc drukowych.

Rozwiązanie pozwala na jednorazowy załadunek do 18 matryc, każda w osobnej kasecie. Po podłączeniu podajnika do myjki, następuje automatyczna synchronizacja obu maszyn. Przycisk „START” na podajniku uruchamia cały proces. Podajnik automatycznie wykrywa, w której kasecie znajduje się matryca. Po jej zlokalizowaniu kaseta zatrzymuje się na poziomie stołu podawczego, a matryca zostaje automatycznie wsunięta w myjkę. Proces powtarza się, aż do opróżnienia wszystkich 18 kaset podajnika. Rola operatora ogranicza się wyłącznie do załadunku i uruchomienia procesu. W efekcie pracy maszyny otrzymuje się umyte, suche i gotowe do ponownego użycia matryce.

„Według badań przeprowadzonych wśród naszych klientów, średnia drukarnia fleksograficzna, posiadająca 4 maszyny drukujące, ma do umycia 320 matryc dziennie. Łatwo policzyć, że roczny czas poświęcony przez operatora na czynności związane z oczekiwaniem przy maszynie i  wsuwaniem kolejnej matrycy do myjki - to łącznie ok. 600 godzin, inaczej 4 miesiące pracy jednego pracownika. Przy użyciu automatycznego podajnika redukujemy czas podawania płyt o 90 procent. Ograniczenie kosztów pracy poprzez automatyzację tego procesu jest więc w skali roku znaczące”- podkreśla Dariusz Szymendera, prezes Print Systems.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty