Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Ikea rezygnuje z katalogów

Prezes Inter IKEA Systems, Konrad Gruss zapewnił, że firma planuje znaleźć nowe sposoby komunikacji z klientem poprzez media społecznościowe, aplikacje i stronę internetową.

Po 70 latach szwedzki koncern Ikea podjął decyzję o rezygnacji z wydawania katalogu ze swoją ofertą produktów i aranżacją wnętrz. Producent przyznaje, że decyzję przyspieszyła sytuacja związana z pandemią i zapewnia, że ma plan na zastąpienie tradycyjnej wersji katalogu specjalną aplikacją, większą aktywnością w mediach społecznościowych, a także na stronie internetowej.

„Zachowania klientów zmieniły się diametralnie, więc katalog, który ukazał się w sierpniu tego roku, będzie ostatnim. To jest bardzo racjonalna, ale też emocjonalna decyzja”- poinformował w oświadczeniu Konrad Gruss, prezes Inter IKEA Systems.

Pierwszy katalog firmy został stworzony przez jej założyciela Ingvara Kamprada w 1951 roku. Jeszcze w 2016 roku producent poinformował o rekordowym nakładzie 200 milionów egzemplarzy, wydanych w 69 wersjach, w 32 językach i dystrybuowanych na ponad 50 rynkach. Trwało to przez kilka kolejnych lat, dzięki czemu sieć decydowała się na poszerzanie krajów, do których trafiała papierowa wersja katalogu. Aby upamiętnić jego 70-letnią historię, marka zapowiedziała specjalną książkę, która zadebiutuje na rynku jesienią 2021 roku. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty