Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Ikea rezygnuje z katalogów

Prezes Inter IKEA Systems, Konrad Gruss zapewnił, że firma planuje znaleźć nowe sposoby komunikacji z klientem poprzez media społecznościowe, aplikacje i stronę internetową.

Po 70 latach szwedzki koncern Ikea podjął decyzję o rezygnacji z wydawania katalogu ze swoją ofertą produktów i aranżacją wnętrz. Producent przyznaje, że decyzję przyspieszyła sytuacja związana z pandemią i zapewnia, że ma plan na zastąpienie tradycyjnej wersji katalogu specjalną aplikacją, większą aktywnością w mediach społecznościowych, a także na stronie internetowej.

„Zachowania klientów zmieniły się diametralnie, więc katalog, który ukazał się w sierpniu tego roku, będzie ostatnim. To jest bardzo racjonalna, ale też emocjonalna decyzja”- poinformował w oświadczeniu Konrad Gruss, prezes Inter IKEA Systems.

Pierwszy katalog firmy został stworzony przez jej założyciela Ingvara Kamprada w 1951 roku. Jeszcze w 2016 roku producent poinformował o rekordowym nakładzie 200 milionów egzemplarzy, wydanych w 69 wersjach, w 32 językach i dystrybuowanych na ponad 50 rynkach. Trwało to przez kilka kolejnych lat, dzięki czemu sieć decydowała się na poszerzanie krajów, do których trafiała papierowa wersja katalogu. Aby upamiętnić jego 70-letnią historię, marka zapowiedziała specjalną książkę, która zadebiutuje na rynku jesienią 2021 roku. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty