Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Druk opakowań

Demograficzne wyzwanie

styczeń 2015

We współczesnym społeczeństwie niezapakowane produkty są niemal nie do pomyślenia, co sprawia, że zapotrzebowanie na innowacyjne opakowania utrzymuje się na całym świecie. Przemysł opakowaniowy stanowi znaczący sektor międzynarodowej gospodarki i cechuje się wysoką stopą wzrostu.

więcej »

Bezpośrednie podejście. DecoType od Krones.

maj 2014

Druk cyfrowy bezpośrednio na linii produkcyjnej opakowań do napojów to zdaniem specjalistów firmy Krones kierunek rozwoju na najbliższe lata. Zwłaszcza że potencjał tego rozwiązania będzie można wykorzystać także w wielu innych branżach. O zaletach technologii druku bezpośredniego DecoType można było przekonać się na stoisku Krones na targach interpack 2014.

więcej »

Wyższy standard druku. System Pan4C w MWV Manufacturing.

kwiecień 2014

Drukarnia opakowaniowa MWV Manufacturing Bydgoszcz została pierwszym polskim użytkownikiem systemu standaryzacji druku Pan4C, którego wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest firma Heidelberg Polska. Tym samym bydgoskie przedsiębiorstwo dołączyło do grona użytkowników tego niezwykłego rozwiązania, wymyślonego i opatentowanego przez Dietera Kirchnera – drukarza i specjalistę w zakresie technologii offsetowej. Twórca Pan4C osobiście nadzorował wdrożenie systemu w MWV Manufacturing Bydgoszcz i przeprowadził szkolenie dla pracowników drukarni.

więcej »

Na zdrowie. Systemy EyeC Proofiler.

marzec 2014

Prozdrowotna i modna maksyma brzmiąca: „lepiej zapobiegać, niż leczyć” ma szczególną moc i znaczenie także w sektorze produkcji opakowań – zwłaszcza dla branży farmaceutycznej. Bo kontrola procesów produkcyjnych i poprodukcyjnych z pewnością może zapobiec poważnym konsekwencjom (lepiej wszak zapobiegać!). Kluczowa jest natomiast odpowiedzialność za wyprodukowany towar, która pozwoli uniknąć późniejszych problemów.

więcej »

Hot or cold? Porównanie druku hot- i cold-stampingowego.

styczeń 2014

Brunetki czy blondynki? Dubaj czy Stany Zjednoczone Ameryki? Złoto czy srebro? Codziennie podejmujemy różne, mniej lub bardziej ważne, decyzje. Czasem wybór zdeterminowany jest przez wiele czynników, a czasem jest on tylko kwestią gustu. Z opakowaniowego punktu widzenia pochylamy się nad wyborem uszlachetnienia w druku opakowań i pytamy: hot czy cold-stamping?

więcej »

Jeszcze lepiej. Technologia Full HD Flexo od Esko.

czerwiec 2013

Dotychczas połączenie techniki druku wypukłego z gęstą farbą do rotograwiury było problematyczne. Obecnie jest to prostsze dzięki usprawnieniu wytwarzania form drukowych do fleksodruku przez wprowadzenie technologii HD Flexo. Od czasu swojej premiery podczas ostatniej drupy została ona unowocześniona i udoskonalona, zwłaszcza pod kątem producentów opakowań giętkich. O sukcesie nowej wersji świadczy fakt, że w przeciągu ostatnich miesięcy została ona wdrożona w ponad 20 przedsiębiorstwach na całym świecie.  

więcej »

Rewolucja wysokiej rozdzielczości. Printpack Poland łączy flekso z rotograwiurą.

maj 2013

Printpack, międzynarodowy producent opakowań giętkich, wprowadził na rynek nową technologię druku rozwiniętą przy współpracy z Keatings Gravure w Wielkiej Brytanii. Jest nią HRG – druk rotograwiurowy o wyjątkowo wysokiej rozdzielczości (High Resolution Gravure), który oferuje niezwykle wyraźną jakość druku, przebijającą wszystkie inne znane technologie stosowane dla opakowań elastycznych.

więcej »

Nowy wymiar jakości. Technologia HD Flexo.

październik 2012

Innowacyjne techniki rastrowania w połączeniu z naświetlaniem UV2 zapewniają gigantyczny skok jakościowy we fleksodruku. Efektem tego są precyzyjne punkty rastra i perfekcyjna reprodukcja jednolitych płaszczyzn o pełnym kryciu.

 

więcej »

Co wybrać? Status quo form fleksograficznych.

wrzesień 2012

Możliwości przygotowania fleksograficznych form drukowych jest wiele. W związku z tym niektóre firmy zajmujące się prepressem zadają sobie pytanie, w jaką technologię zainwestować. Zasadniczo, opcje są dwie: bezpośrednia grawiura płyt elastomerowych za pomocą lasera i naświetlanie płyt fotopolimerowych. 

więcej »

Obrona terytorium. Fleksografia na drupie.

czerwiec 2012

W kontekście tegorocznej drupy najczęściej mówi się o druku cyfrowym. Jednakże tego faworyta mediów branżowych, specjalistów i publiczności w pewnych obszarach deklasuje inna technika druku – fleksografia. Ta technologia jest w stanie zaoferować bardzo duże możliwości pod względem doboru substratów i zagwarantować tak dobrą jakość wydruków jak w offsecie.

więcej »

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty