Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

Druk opakowań

Granpak inwestuje w maszynę Koenig & Bauer

W drukarni Granpak z Andrychowa od niedawna pracuje nowa, pełnoformatowa arkuszowa maszyna offsetowa Rapida 106-6+L. Maszyna stanowi część projektu inwestycyjnego firmy Granpak, realizowanego pod nazwą „Innowacyjne opakowanie kartonowe o unikalnych cechach konstrukcyjnych i użytkowych”.

więcej »

Inkcups wprowadza rewolucję

Inkcups wprowadził na rynek swoją najbardziej zaawansowany do tej pory, szybką cyfrową maszynę cylindryczną Revolution. Jest to w pełni automatyczna maszyna zdolna do drukowania wysokiej jakości, pełnokolorowej grafiki z prędkością około 600 arkuszy na godzinę.

więcej »

LabelExpo 2019

We wrześniu w Niemczech miało miejsce niezwykle istotne wydarzenie w branży druku. Targi Labelexpo, bo o nim mowa, zorganizowane zostały w tym roku już po raz 40 lat i odbyły się - podobnie jak w poprzednich latach - w Brukseli.

więcej »

Nowa jakość cięcia i bigowania

Poligrafia i dziedziny z nią związane nieustannie się rozwijają. Najnowsze, cyfrowe rozwiązanie do cięcia i bigowania firmy Esko z serii Esko Kongsberg, umożliwia drukarniom produkującym opakowania z tektury falistej cięcie, wykrawanie i perforowanie bez konieczności zmiany narzędzi oraz zwiększenie wydajności obróbki nawet o pięćdziesiąt procent.

więcej »

Pierwsze rozwiązanie w Polsce

Drukarnia offsetowa RD Sp. z o.o. z Krotoszyna, wchodząca w skład Technopol Group została pierwszym polskim użytkownikiem w pełni zautomatyzowanego urządzenia sztancującego Optima-K 106 marki Koenig & Bauer Iberica. Maszyna ta znacznie zwiększyła potencjał produkcyjny w zakresie wykrawania opakowań kartonowych wykonanych z tektury litej.

więcej »

Imponująca prędkość

Epson zapowiada wprowadzenie na rynek nowej prasy cyfrowej do etykiet SurePress L-6534VW, która drukuje z szybkością do pięćdziesięciu metrów na minutę. Jednocześnie ma ona zapewniać wyższą wydajność przy zwiększonej niezawodności i użyteczności.

więcej »

Demograficzne wyzwanie

styczeń 2015

We współczesnym społeczeństwie niezapakowane produkty są niemal nie do pomyślenia, co sprawia, że zapotrzebowanie na innowacyjne opakowania utrzymuje się na całym świecie. Przemysł opakowaniowy stanowi znaczący sektor międzynarodowej gospodarki i cechuje się wysoką stopą wzrostu.

więcej »

Bezpośrednie podejście. DecoType od Krones.

maj 2014

Druk cyfrowy bezpośrednio na linii produkcyjnej opakowań do napojów to zdaniem specjalistów firmy Krones kierunek rozwoju na najbliższe lata. Zwłaszcza że potencjał tego rozwiązania będzie można wykorzystać także w wielu innych branżach. O zaletach technologii druku bezpośredniego DecoType można było przekonać się na stoisku Krones na targach interpack 2014.

więcej »

Wyższy standard druku. System Pan4C w MWV Manufacturing.

kwiecień 2014

Drukarnia opakowaniowa MWV Manufacturing Bydgoszcz została pierwszym polskim użytkownikiem systemu standaryzacji druku Pan4C, którego wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest firma Heidelberg Polska. Tym samym bydgoskie przedsiębiorstwo dołączyło do grona użytkowników tego niezwykłego rozwiązania, wymyślonego i opatentowanego przez Dietera Kirchnera – drukarza i specjalistę w zakresie technologii offsetowej. Twórca Pan4C osobiście nadzorował wdrożenie systemu w MWV Manufacturing Bydgoszcz i przeprowadził szkolenie dla pracowników drukarni.

więcej »

Na zdrowie. Systemy EyeC Proofiler.

marzec 2014

Prozdrowotna i modna maksyma brzmiąca: „lepiej zapobiegać, niż leczyć” ma szczególną moc i znaczenie także w sektorze produkcji opakowań – zwłaszcza dla branży farmaceutycznej. Bo kontrola procesów produkcyjnych i poprodukcyjnych z pewnością może zapobiec poważnym konsekwencjom (lepiej wszak zapobiegać!). Kluczowa jest natomiast odpowiedzialność za wyprodukowany towar, która pozwoli uniknąć późniejszych problemów.

więcej »

Komentarz miesiąca

Pesymistyczne prognozy

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, najnowsze prognozy dla polskiego rynku reklamowego nie są optymistyczne. Już w tej chwili spowolnienie wzrostu gospodarczego przynosi duże straty w turystyce, transporcie czy handlu (oprócz branży spożywczej).

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty