Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Metsä Board realizuje założenia. Strategiczne decyzje

© Metsä Board

Metsä Board podjęła decyzję o zaniechaniu inwestycji w fabrykę tektury falistej Kaskinen. Po zakończeniu prac inżynieryjnych, które trwały od września 2023 roku, Metsä Board zdecydowała się nie kontynuować działań.

 

15 września 2022 roku Metsä Board ogłosiła, że rozpocznie prace inżynieryjne dla nowej fabryki tektury falistej w Kaskinen w Finlandii. Faza wstępna obejmowała projekt techniczny, projekt rozwiązań infrastrukturalnych i logistycznych, przetarg na główne urządzenia oraz analizę finansową projektu. Prace inżynieryjne obejmowały także ocenę oddziaływania na środowisko i wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Po dokonaniu prac inżynieryjnych okazało się, że całkowity koszt planowanej inwestycji będzie znacznie wyższy niż pierwotnie szacowano, co oznacza, że cele dotyczące czasu zwrotu inwestycji i zwrotu z zaangażowanego kapitału nie zostałyby osiągnięte. Z tego też powodu firma zdecydowała nie kontynuować inwestycji w Kaskinen.

Jednocześnie Metsä Board podjęła decyzję o uruchomieniu programów dotyczących inwestycji w nowe i rozbudowę już istniejących linii produkcyjnych. Firma chce inwestować w nowe produkty i rozwijać swoje istniejące fabryki.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty