Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Trudny rok Heidelberga

Zamówienia, które wpłynęły do Heidelberga w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy osiągnęły wartość 1,9 mld euro. W trzecim kwartale kwota zleceń sięgała 636 mln euro i była wyższa niż w poprzednim roku o 606 mln euro. Wolumen zamówień wzrósł szczególnie w Chinach i USA, podczas gdy działalność w Europie pozostaje stosunkowo niska. Jak wykazuje raport finansowy, sprzedaż w trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego była niższa niż oczekiwano i wyniosła 567 mln euro ze względu na uwarunkowania rynkowe. Rozwój sytuacji w trzecim kwartale i oczekiwanie utrzymującej się niskiej skłonności do inwestowania na ważnych rynkach europejskich oznacza, że ​​w tradycyjnie silnym czwartym kwartale roku obrotowego można spodziewać się zysków poniżej poziomu z zeszłego roku, co ma wpływ na prognozę roczną. W związku z tym zarząd Heidelberga przewiduje, że łączna sprzedaż za cały rok będzie nieco poniżej poziomu z poprzedniego roku, wynoszącego około 2,49 miliarda euro. Do tej pory firma zakładała stabilny rozwój sprzedaży. EBITDA bez uwzględnienia kosztów restrukturyzacji i bez dochodu ze sprzedaży powłok hi-tech wynika z niższych prognoz sprzedażowych, malejących marż handlowych oraz niekorzystnego regionu i asortymentu w przedziale od 5,5 do 6,0 procent sprzedaży (wcześniej 6,5 do 7,0 procent). Wynik po opodatkowaniu będzie nieznacznie ujemny.
„Trudne otoczenie gospodarcze uległo dalszemu pogorszeniu w trzecim kwartale roku obrotowego. Mimo że nadal rozwijamy się dobrze w ważnych regionach, takich jak Chiny czy USA, nie mogło to zrekompensować niechęci do inwestowania i presji na marże w Niemczech, Wielkiej Brytanii i pozostałej części Europy Środkowej ”— powiedział prezes Rainer Hundsdörfer. „Aby trwale dostosować Heidelberg do tych zaostrzających się warunków rynkowych, pracujemy nad sfinalizowaniem pakietu środków mających na celu dostosowanie naszych struktur i zrównoważony wzrost rentowności. Jednocześnie konsekwentnie wdrażamy środki, które już podjęliśmy, aby poprawić zyski i wolne przepływy pieniężne.”

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty