Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Trudny rok Heidelberga

Zamówienia, które wpłynęły do Heidelberga w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy osiągnęły wartość 1,9 mld euro. W trzecim kwartale kwota zleceń sięgała 636 mln euro i była wyższa niż w poprzednim roku o 606 mln euro. Wolumen zamówień wzrósł szczególnie w Chinach i USA, podczas gdy działalność w Europie pozostaje stosunkowo niska. Jak wykazuje raport finansowy, sprzedaż w trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego była niższa niż oczekiwano i wyniosła 567 mln euro ze względu na uwarunkowania rynkowe. Rozwój sytuacji w trzecim kwartale i oczekiwanie utrzymującej się niskiej skłonności do inwestowania na ważnych rynkach europejskich oznacza, że ​​w tradycyjnie silnym czwartym kwartale roku obrotowego można spodziewać się zysków poniżej poziomu z zeszłego roku, co ma wpływ na prognozę roczną. W związku z tym zarząd Heidelberga przewiduje, że łączna sprzedaż za cały rok będzie nieco poniżej poziomu z poprzedniego roku, wynoszącego około 2,49 miliarda euro. Do tej pory firma zakładała stabilny rozwój sprzedaży. EBITDA bez uwzględnienia kosztów restrukturyzacji i bez dochodu ze sprzedaży powłok hi-tech wynika z niższych prognoz sprzedażowych, malejących marż handlowych oraz niekorzystnego regionu i asortymentu w przedziale od 5,5 do 6,0 procent sprzedaży (wcześniej 6,5 do 7,0 procent). Wynik po opodatkowaniu będzie nieznacznie ujemny.
„Trudne otoczenie gospodarcze uległo dalszemu pogorszeniu w trzecim kwartale roku obrotowego. Mimo że nadal rozwijamy się dobrze w ważnych regionach, takich jak Chiny czy USA, nie mogło to zrekompensować niechęci do inwestowania i presji na marże w Niemczech, Wielkiej Brytanii i pozostałej części Europy Środkowej ”— powiedział prezes Rainer Hundsdörfer. „Aby trwale dostosować Heidelberg do tych zaostrzających się warunków rynkowych, pracujemy nad sfinalizowaniem pakietu środków mających na celu dostosowanie naszych struktur i zrównoważony wzrost rentowności. Jednocześnie konsekwentnie wdrażamy środki, które już podjęliśmy, aby poprawić zyski i wolne przepływy pieniężne.”

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty