Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Sprzedaż Nebolchi i Impilahti

Firma wstrzymała produkcję i sprzedaż swoich produktów w Rosji do odwołania. Producent opracowuje również nową strategię dotyczącą dalszych losów swoich trzech fabryk opakowań w Rosji.

© Stora Enso

Stora Enso zawarła umowę dotyczącą sprzedaży dwóch tartaków w Rosji. Należące do spółki tartaki Nebolchi i Impilahti zostaną przekazane lokalnemu zarządcy. Transakcja obejmuje działalność leśną firmy Stora Enso, na mocy której pozyskane drewno dostarczane jest do tartaków. Jak podkreśla producent, ze względu na niepewność panującą na rynku rosyjskim, lokalna własność i działalność może zapewnić bardziej stabilne rozwiązanie dla tamtejszych operacji biznesowych i pracujących tam pracowników. Transakcja zostanie sfinalizowana w II kwartale 2022 roku i nie będzie miała znacznego wpływu na roczną sprzedaż Stora Enso i EBIT operacyjny. Tartaki zlokalizowane w Nowogrodzie i Karelii zatrudniają około 330 osób, a ich łączna roczna wydajność wynosi 350 000 m³ tarcicy, w tym 55 000 m³ drewna poddanego obróbce oraz 65 000 ton peletów. Rosyjskie zakłady leśne Stora Enso zatrudniają około 170 osób i dysponują długoterminowymi prawami do pozyskiwania drewna na obszarze około 370 tys. hektarów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty