Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Bezpośrednie podejście. DecoType od Krones.

Data publikacji: maj 2014

Druk cyfrowy bezpośrednio na linii produkcyjnej opakowań do napojów to zdaniem specjalistów firmy Krones kierunek rozwoju na najbliższe lata. Zwłaszcza że potencjał tego rozwiązania będzie można wykorzystać także w wielu innych branżach. O zaletach technologii druku bezpośredniego DecoType można było przekonać się na stoisku Krones na targach interpack 2014.

 

Dzięki nowej maszynie DecoType, zadrukowującej cyfrowo plastikowe butelki, firma Krones umożliwia producentom dekorowanie opakowań, których etykietowanie nie jest możliwe.

W porównaniu do oklejania opakowań etykietą bezpośredni nadruk pozwala na większą personalizację oraz szybką zmianę grafiki podczas prowadzonych kampanii promocyjnych czy wprowadzania nowego produktu na rynek. Dzięki temu producenci mogą lepiej kontrolować reakcje konsumentów na produkt i adaptować go do zmieniających się trendów. Bodźcem do pracy nad nową technologią było rosnące zapotrzebowanie na indywidualizację opakowań, krótsze serie oraz mniejsze nakłady, na które najlepszą odpowiedzią jest właśnie druk cyfrowy. Ponadto umożliwia on nadanie opakowaniom nowych właściwości, na przykład wrażeń dotykowych czy optycznych, a także pozwala drukować na nierównych powierzchniach. Jest to także uniwersalne rozwiązanie dla firm drukujących zmienne dane, jak kody kreskowe czy daty ważności.

 

Nowoczesne dekorowanie

Dzięki stosowaniu technologii cyfrowej DecoType pojemniki o wysokości do 200 mm można zadrukowywać za pomocą atramentu UV. Kompaktowe maszyny Krones wyposażone w to rozwiązanie umożliwiają wykonanie nadruku na pustych opakowaniach PET, PP lub PE – nie tylko o standardowym, cylindrycznym kształcie. Zintegrowane stacje drukujące posiadają automatyczną regulację czyszczenia linii, co ułatwia kontrolę przełączania jej w stan bierny. System nakładania atramentu pracuje bez zarzutu, a lampy łukowe zapewniają solidne utrwalenie nadruku na opakowaniach światłem UV. Dekoracja technologią DecoType umożliwia również druk obiektów, których etykietowanie nie było wcześniej możliwe. Producent zapewnia, że podczas pracy maszyna pozwala na szybkie przełączanie, dopasowując produkcję do różnych formatów. Elastyczność nowego rozwiązania pozwala także uniknąć nadprodukcji etykiet, zredukować koszty magazynowania oraz zrezygnować ze stosowania środków klejących. Wprowadzając DecoType, Krones poszerza swoje portfolio o zupełnie nowy wariant dekorowania plastikowych opakowań na napoje. Producent zapowiada, że już wkrótce pojawi się maszyna dopasowana do zadruku pojemników szklanych.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty