Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Wzrosty i pozytywne prognozy

Prognoza sprzedaży firmy Heidelberger Druckmaschinen na rok finansowy 2021/2022 określona na co najmniej 2,1 mld euro.

© Heidelberger Druckmaschinen

Heidelberger Druckmaschinen zaprezentował wyniki finansowe w trzecim kwartale roku obrotowego 2021/2022. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, sytuacja w zakresie zamówień uległa dalszej poprawie. Dzięki temu oraz dalszym pozytywnym efektom transformacji firmie udało się poprawić wynik operacyjny, a liczba zamówień w trzecim kwartale wzrosła o 16% do 643 mln euro. Po dziewięciu miesiącach wartość ta wyniosła 1 888 mln euro, czyli o 33 procent więcej niż w roku poprzednim. Wyższy portfel zamówień w wysokości 951 mln euro na koniec kwartału przewyższył poziom sprzedaży sprzed pandemii. W porównaniu z rokiem ubiegłym firma zanotowała wzrost obrotów o 20 procent do 582 mln euro w trzecim kwartale i o 21 procent do 1 565 mln euro po dziewięciu miesiącach. Zysk EBITDA w trzecim kwartale wzrósł o 36 procent do 57 milionów euro. EBITDA po dziewięciu miesiącach wyniosła 132 mln euro, czyli o 21 proc. więcej niż rok wcześniej.

Poprawa wyników operacyjnych wynikała przede wszystkim ze zwiększonego wolumenu działalności oraz lepszych marż w wyniku przeprowadzonej transformacji. Sukcesy te szczególnie imponujące w obliczu faktu, że na obecną chwilę dostępność części stanowi duże wyzwanie dla całej branży. Firma Heidelberg zdołała jednak w dużej mierze pokonać te wyzwania, zatwierdzając alternatywne komponenty i ściśle koordynując na co dzień współpracę z dostawcami. „Sukces transformacji firmy Heidelberg staje się coraz wyraźniejszy. Nasza podstawowa działalność ma się dobrze dzięki wysokiemu poziomowi innowacyjności i skupieniu się na korzyściach dla klientów - istotną rolę odgrywają tu także cyfrowe modele biznesowe. Nie słabnie także wzrost zapotrzebowania na rozwiązania z zakresu elektromobilności. W tym sektorze systematycznie kontynuujemy naszą ekspansję poza granicami Niemiec, a w przyszłości będziemy kontynuować strategiczny rozwój naszego modelu biznesowego poprzez przejęcia i współprace. Jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłość. Ponadto, wartość portfela zamówień tworzy solidną podstawę dla początku roku finansowego 2022/2023- komentuje Rainer Hundsdörfer, CEO w firmie Heidelberg.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty