Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

W zgodzie ze środowiskiem

Firma Heidelberg jest kolejnym producentem maszyn drukujących, który dołączył do inicjatywy Healthy Printing Initiative, obok firmy Koenig & Bauer.

© Heidelberger Druckmaschinen

Firma Heidelberg została członkiem inicjatywy Healthy Printing, której celem jest promowanie przyjaznych dla środowiska produktów i technologii druku. Przystępując do międzynarodowej inicjatywy, Heidelberg podkreśla swoje zaangażowanie w tworzenie ekologicznych rozwiązań dla branży poligraficznej. Inicjatywa Healthy Printing została stworzona przez EPEA (Environmental Protection Encouragement Agency) przy wsparciu fundacji DOEN. Podstawowym założeniem inicjatywy jest promowanie wdrażania koncepcji projektowania zgodnie z zasadami Cradle-to-Cradle (C2C) w przemyśle poligraficznym oraz promowanie stosowania przyjaznych dla środowiska technologii druku, podłoży, farb, powłok, a także skutecznych systemów recyklingu.

W trosce o środowisko naturalne, oprócz maszyn minimalizujących zużycie energii i redukujących emisje i ilość odpadów, firma posiada w swojej ofercie również ekologiczne materiały do druku. Gama produktów Saphira Eco została stworzona z myślą o środowisku i jest produkowana na bazie surowców odnawialnych i przyczynia się do możliwości recyklingu produktów końcowych. Oznaczenie Saphira Eco oznacza niższy poziom emisji niż w przypadku większości porównywalnych produktów. Obok korzyści ekologicznych, takich jak zmniejszona emisja lotnych związków organicznych (VOC), amoniaku i cząstek stałych, Saphira Eco oznacza również mniejsze zużycie chemikaliów i mniejszą ilość ścieków. Od października 2021 roku Heidelberg jest również członkiem międzynarodowej organizacji 4evergreen Alliance.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty