Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Personalizacja na szkle

Dekoracje wykonane nową metodą opracowaną przez Koenig & Bauer i Marabu są alternatywą dla tradycyjnego procesu tłoczenia.

© Koenig & Bauer

Firmy Koenig & Bauer i Marabu połączyły siły w celu opracowania innowacyjnego rozwiązania w technologii cyfrowej dla druku dekoracji na produktach szklanych, oferując producentom atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych technik tłoczenia. Producenci opracowali innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia bezpośredni druk dekoracji na wszelkiego rodzaju produktach szklanych o wysokim stopniu personalizacji, od pojedynczych egzemplarzy po duże nakłady przemysłowe. Proces ten jest realizowany na maszynach drukujących z serii Kamman K15 i K20 firmy Koenig & Bauer i umożliwia uzyskanie wielu korzyści w porównaniu do tradycyjnego tłoczenia, takich jak np. znacznie ostrzejsze kontury wydruku czy chociażby możliwość nakładania wielu warstw atramentu w jednym przejściu. Opracowana metoda umożliwia także na zadruk dużych powierzchni i zapewnia odpowiednią gradację kolorów. Ponadto, teksturowane zdobienia można łączyć z kolorowymi elementami, aby uzyskać specjalne efekty wizualne. Wszystkie etapy procesu druku zostały zintegrowane z systemami K15 i K20. Serwomotory znajdujące się w maszynach wykorzystywanedo precyzyjnego pozycjonowania i przemieszczania drukowanego obiektu i pozwalają na zdobienie produktów szklanych o dowolnym kształcie. Dużą rolę w tym procesie odegrał także nowy lakier firmy Marabu, dopasowany specjalnie do druku teksturowanych dekoracji na przedmiotach szklanych i opracowany w ścisłej współpracy z firmą Koenig & Bauer, co pozwoliło zapewnić jego optymalne dopasowanie do procesu druku. Jak podkreślają producenci, zastosowanie lakieru do druku cyfrowego umożliwia tworzenie wysoce zindywidualizowanych, spersonalizowanych dekoracji bez konieczności stosowania specjalnych form. Precyzyjna metoda pozwala na uzyskanie wzorów o eleganckim wyglądzie na szklanych przedmiotach, takich jak flakony perfum, szklanki czy butelki na napoje. Ponadto liczba nakładanych warstw może b dopasowana w zależności potrzeb klienta.  

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty