Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Personalizacja na szkle

Dekoracje wykonane nową metodą opracowaną przez Koenig & Bauer i Marabu są alternatywą dla tradycyjnego procesu tłoczenia.

© Koenig & Bauer

Firmy Koenig & Bauer i Marabu połączyły siły w celu opracowania innowacyjnego rozwiązania w technologii cyfrowej dla druku dekoracji na produktach szklanych, oferując producentom atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych technik tłoczenia. Producenci opracowali innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia bezpośredni druk dekoracji na wszelkiego rodzaju produktach szklanych o wysokim stopniu personalizacji, od pojedynczych egzemplarzy po duże nakłady przemysłowe. Proces ten jest realizowany na maszynach drukujących z serii Kamman K15 i K20 firmy Koenig & Bauer i umożliwia uzyskanie wielu korzyści w porównaniu do tradycyjnego tłoczenia, takich jak np. znacznie ostrzejsze kontury wydruku czy chociażby możliwość nakładania wielu warstw atramentu w jednym przejściu. Opracowana metoda umożliwia także na zadruk dużych powierzchni i zapewnia odpowiednią gradację kolorów. Ponadto, teksturowane zdobienia można łączyć z kolorowymi elementami, aby uzyskać specjalne efekty wizualne. Wszystkie etapy procesu druku zostały zintegrowane z systemami K15 i K20. Serwomotory znajdujące się w maszynach wykorzystywanedo precyzyjnego pozycjonowania i przemieszczania drukowanego obiektu i pozwalają na zdobienie produktów szklanych o dowolnym kształcie. Dużą rolę w tym procesie odegrał także nowy lakier firmy Marabu, dopasowany specjalnie do druku teksturowanych dekoracji na przedmiotach szklanych i opracowany w ścisłej współpracy z firmą Koenig & Bauer, co pozwoliło zapewnić jego optymalne dopasowanie do procesu druku. Jak podkreślają producenci, zastosowanie lakieru do druku cyfrowego umożliwia tworzenie wysoce zindywidualizowanych, spersonalizowanych dekoracji bez konieczności stosowania specjalnych form. Precyzyjna metoda pozwala na uzyskanie wzorów o eleganckim wyglądzie na szklanych przedmiotach, takich jak flakony perfum, szklanki czy butelki na napoje. Ponadto liczba nakładanych warstw może b dopasowana w zależności potrzeb klienta.  

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty