Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Nowa fabryka w Kostrzynie

Inwestycja jest istotnym elementem realizacji nowej strategii Arctic Paper 4P, polegającej na poszerzeniu oferty Arctic Paper o nowe, szybko rozwijające się obszary działalności.
© Arctic Paper

Firmy Arctic Paper i Rottneros podpisały list intencyjny dotyczący utworzenia spółki joint venture, której celem będzie budowa fabryki opakowań z formowanego włókna celulozowego. Uruchomienie nowej fabryki w Kostrzynie nad Odrą planowane jest na koniec 2023 roku. Szacuje się, że wartość inwestycji wyniesie 12-15 milionów euro i ma przynieść firmie roczny przychód w wysokości 9-11 milionów euro. Nowa fabryka obejmie produkcję tacek nielaminowanych i laminowanych do pakowania w tzw. atmosferze modyfikowanej z barierą tlenową, która zapewnia do trzech tygodni przydatności do spożycia zapakowanych artykułów. Produkty te będą produkowane na bazie włókna celulozowego, wytwarzanego przez firmę Rottneros. Szacuje się, że zdolność produkcyjna nowej fabryki wyniesie 60-80 milionów tacek opakowaniowych rocznie. Dla porównania wydajność istniejącego zakładu Rottneros w Szwecji wynosi obecnie 15-20 milionów tacek tego typu. Poza dostarczaniem na rynek opakowań przyjaznych środowisku i klimatowi celem jest również wykorzystanie nowego zakładu jako przykładu wysokiej jakości, skalowalnej i konkurencyjnej metody produkcji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty