Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Nowa fabryka w Kostrzynie

Inwestycja jest istotnym elementem realizacji nowej strategii Arctic Paper 4P, polegającej na poszerzeniu oferty Arctic Paper o nowe, szybko rozwijające się obszary działalności.
© Arctic Paper

Firmy Arctic Paper i Rottneros podpisały list intencyjny dotyczący utworzenia spółki joint venture, której celem będzie budowa fabryki opakowań z formowanego włókna celulozowego. Uruchomienie nowej fabryki w Kostrzynie nad Odrą planowane jest na koniec 2023 roku. Szacuje się, że wartość inwestycji wyniesie 12-15 milionów euro i ma przynieść firmie roczny przychód w wysokości 9-11 milionów euro. Nowa fabryka obejmie produkcję tacek nielaminowanych i laminowanych do pakowania w tzw. atmosferze modyfikowanej z barierą tlenową, która zapewnia do trzech tygodni przydatności do spożycia zapakowanych artykułów. Produkty te będą produkowane na bazie włókna celulozowego, wytwarzanego przez firmę Rottneros. Szacuje się, że zdolność produkcyjna nowej fabryki wyniesie 60-80 milionów tacek opakowaniowych rocznie. Dla porównania wydajność istniejącego zakładu Rottneros w Szwecji wynosi obecnie 15-20 milionów tacek tego typu. Poza dostarczaniem na rynek opakowań przyjaznych środowisku i klimatowi celem jest również wykorzystanie nowego zakładu jako przykładu wysokiej jakości, skalowalnej i konkurencyjnej metody produkcji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty