Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Druk offsetowy

Inwestycja w wyższą jakość

Drukarnia Opolgraf zainwestowała w nową, ośmiokolorową maszynę offsetową Speedmaster SX 102-8-P firmy Heidelberg. Nowa inwestycja pozwala firmie uzyskać wyższą jakość wydruków przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności produkcji.

więcej »

Niewidzialna ochrona opakowań

Drukarnia AMK zainwestowała w maszynę Rapida 105-6+L ALV3 firmy Koenig & Bauer. Nowy zakup jest częścią projektu inwestycyjnego, związanego z wprowadzeniem na rynek wysoko przetworzonych opakowań, zabezpieczonych przed podrabianiem.

więcej »

100% podobieństwa

Firma Toray Graphics, producent offsetowych płyt drukowych, zaprezentowała nowe rozwiązanie w postaci płyty do suchego druku offsetowego, zaprojektowanej w celu uzyskania fotorealistycznych obrazów na puszkach do napojów. Płyta o nazwie Prixia jest wykonana z gumy silikonowej i zapewnia jakość druku do 250 linii na cal, w porównaniu z rozdzielczością 75-120 linii na cal tradycyjnych płyt fotopolimerowych.

więcej »

Najnowsza Rapida

Koenig & Bauer zaprezentował nową generację wielkoformatowych maszyn offsetowych Rapida 145 i Rapida 164 o nowej konstrukcji i z dodatkowymi funkcjami automatyzacji, które zapewniają zwiększoną wydajność przy wysokiej jakości druku. Rozwiązania przeznaczone są dla druku opakowań, akcydensów oraz drukarni web-to-print.

więcej »

Podwojona produktywność

Drukarnia Karton-Pak, zajmująca się produkcją opakowań tekturowych i kartonowych, zainwestowała w drugą linię produkcyjną B0 bazującą na wielkoformatowej maszynie drukującej firmy Koenig & Bauer. Celem tej inwestycji było zwiększenie przychodów i udziału eksportu w sprzedaży. Nowa maszyna drukująca Rapida, wraz z urządzeniami peryferyjnymi, pozwoliła firmie dwukrotnie zwiększyć moce produkcyjne.

więcej »

Nowy Speedmaster CX 104

Podczas największych tegorocznych targów branży poligraficznej China Print, które odbyły się w dniach 23-27 czerwca w Pekinie, a także podczas wydarzenia It’s Showtime w zakładach w Wiesloch, Heidelberg zaprezentował swoją nową offsetową arkuszową maszynę drukującą Speedmaster CX 104.

więcej »

Premiera nowej Rapidy 105

Firma Koenig & Bauer zaprezentowała nową generację offsetowych maszyn drukujących Rapida 105. Oficjalna premiera miała miejsce na targach China Print w Pekinie. Prezentacja najnowszych rozwiązań producenta odbyła się pod hasłem „Drukujemy twój świat” („We print your world”).

więcej »

Megadeal firmy Heidelberg

Jedna z wiodących europejskich drukarni wydawniczych Wilco z siedzibą w Holandii zainwestowała w jedenaście maszyn Speedmaster XL 106 generacji 2020 firmy Heidelberg w ramach planów konsolidacji zakładu i związanej z tym budową nowego centrum produkcyjnego w Amersfoort.

więcej »

Rekord ilości odbitek

Fort Dearborn, amerykańska firma specjalizująca się w produkcji etykiet i opakowań, mająca dwadzieścia zakładów produkcyjnych w całym kraju, wykonała w 2020 roku prawie 82 miliony odbitek na maszynie Speedmaster XL 106-8+L. Rekord ten związany był m.in. ze zwiększonym zapotrzebowaniem rynku na etykiety i opakowania na produkty spożywcze podczas pandemii COVID-19.

więcej »

Komori H-UV L (LED)

Holenderska drukarnia NPN Drukkers zakupiła nową, offsetową maszynę drukującą w technologii H-UV L LED. Firma zdecydowała się na rozwiązanie z portfolio Komori - Lithrone G40. Jak podkreślają przedstawiciele drukarni, wybierając Komori jako nowego dostawcę oraz decydując się na technologię H-UV L (LED), Drukkers podniosła poprzeczkę w jakości druku.

więcej »

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty