Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

Sun Chemical i HolyGrail 2.0

Projekt Digital Watermarks Initiative HolyGrail 2.0 ma na celu promowanie cyfrowych znaków wodnych, które pozwalają zwiększyć efektywność sortowania odpadów.

Firma Sun Chemical, zajmująca się produkcja farb i pigmentów, przystąpiła do inicjatywy Digital Watermarks Initiative HolyGrail 2.0 Europejskiego Stowarzyszenia Marek (AIM). Tym samym firma dołączyłą do ponad 85 innych firm i organizacji uczestniczących w projekcie mającym na celu promocję szerszego zastosowania cyfrowych technologii nanoszenia znaków wodnych. Wszystko po to, by wpłynąć na zwiększenie wydajności sortowania i poprawę recyklingu opakowań na obszarze Unii Europejskiej i dostosowania działalności europejskich producentów do założeń gospodarki o obiegu zamkniętym.

Cyfrowe znaki wodne to niewidoczne gołym okiem specjalne kody, które zawierają szereg informacji takich jak nazwa producenta, identyfikator SKU, rodzaj tworzywa sztucznego oraz skład obiektów wielowarstwowych, wskazania odnośnie jego zastosowania do żywności i wiele innych. Informacje te mogą zostać odczytane i odkodowane również w sortowni odpadów, gdzie na ich podstawie opakowanie kierowane jest do właściwego strumienia odpadów. W efekcie jakość i precyzja procesu zostaje zwiększona, wpływając na wyższą jakość recyklingu i jego rezultatów.

Inicjatywa stanowi kontynuację projektu HolyGrail 1.0, stanowiącego część programu Nowa Gospodarka Tworzywami Sztucznymi, stworzonego przez Fundację Ellen MacArthur. W latach 2016-2019 wzięły w nim udział różne spółki giełdowe zaangażowane w segment produkcji opakowań. Program uwzględniał badania nad różnymi innowacyjnymi rozwiązaniami, których celem jest usprawnienie recyklingu produktów konsumenckich – na ich bazie uznano, że cyfrowe znaki wodne to najbardziej obiecująca i przyszłościowa technologia temu sprzyjająca.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

List do Covid-19

Szanowny Panie,

 

od jakiegoś czasu szaleje Pan w całej Polsce i na Świecie. Zaatakował Pan wprawdzie tylko niespełna 1 procent populacji, ale aż 99,9 procent nagłówków w gazetach. Założę się, że z pewnością wolałby Pan, by sytuacja była odwrotna. Wkradł się Pan bowiem na każdy możliwy obszar, na stronach gazet znaleźć można nagłówki z tak postawionymi pytaniami: „Co koronawirus oznacza dla organizacji Mistrzostw Świata w 2021 roku w Salt Lake City?”, a także „Czy dozwolone jest przytulanie się w snach?” – co tylko dowodzi najgorszego…

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty