Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Sun Chemical i HolyGrail 2.0

Projekt Digital Watermarks Initiative HolyGrail 2.0 ma na celu promowanie cyfrowych znaków wodnych, które pozwalają zwiększyć efektywność sortowania odpadów.

Firma Sun Chemical, zajmująca się produkcja farb i pigmentów, przystąpiła do inicjatywy Digital Watermarks Initiative HolyGrail 2.0 Europejskiego Stowarzyszenia Marek (AIM). Tym samym firma dołączyłą do ponad 85 innych firm i organizacji uczestniczących w projekcie mającym na celu promocję szerszego zastosowania cyfrowych technologii nanoszenia znaków wodnych. Wszystko po to, by wpłynąć na zwiększenie wydajności sortowania i poprawę recyklingu opakowań na obszarze Unii Europejskiej i dostosowania działalności europejskich producentów do założeń gospodarki o obiegu zamkniętym.

Cyfrowe znaki wodne to niewidoczne gołym okiem specjalne kody, które zawierają szereg informacji takich jak nazwa producenta, identyfikator SKU, rodzaj tworzywa sztucznego oraz skład obiektów wielowarstwowych, wskazania odnośnie jego zastosowania do żywności i wiele innych. Informacje te mogą zostać odczytane i odkodowane również w sortowni odpadów, gdzie na ich podstawie opakowanie kierowane jest do właściwego strumienia odpadów. W efekcie jakość i precyzja procesu zostaje zwiększona, wpływając na wyższą jakość recyklingu i jego rezultatów.

Inicjatywa stanowi kontynuację projektu HolyGrail 1.0, stanowiącego część programu Nowa Gospodarka Tworzywami Sztucznymi, stworzonego przez Fundację Ellen MacArthur. W latach 2016-2019 wzięły w nim udział różne spółki giełdowe zaangażowane w segment produkcji opakowań. Program uwzględniał badania nad różnymi innowacyjnymi rozwiązaniami, których celem jest usprawnienie recyklingu produktów konsumenckich – na ich bazie uznano, że cyfrowe znaki wodne to najbardziej obiecująca i przyszłościowa technologia temu sprzyjająca.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty