Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Sun Chemical i HolyGrail 2.0

Projekt Digital Watermarks Initiative HolyGrail 2.0 ma na celu promowanie cyfrowych znaków wodnych, które pozwalają zwiększyć efektywność sortowania odpadów.

Firma Sun Chemical, zajmująca się produkcja farb i pigmentów, przystąpiła do inicjatywy Digital Watermarks Initiative HolyGrail 2.0 Europejskiego Stowarzyszenia Marek (AIM). Tym samym firma dołączyłą do ponad 85 innych firm i organizacji uczestniczących w projekcie mającym na celu promocję szerszego zastosowania cyfrowych technologii nanoszenia znaków wodnych. Wszystko po to, by wpłynąć na zwiększenie wydajności sortowania i poprawę recyklingu opakowań na obszarze Unii Europejskiej i dostosowania działalności europejskich producentów do założeń gospodarki o obiegu zamkniętym.

Cyfrowe znaki wodne to niewidoczne gołym okiem specjalne kody, które zawierają szereg informacji takich jak nazwa producenta, identyfikator SKU, rodzaj tworzywa sztucznego oraz skład obiektów wielowarstwowych, wskazania odnośnie jego zastosowania do żywności i wiele innych. Informacje te mogą zostać odczytane i odkodowane również w sortowni odpadów, gdzie na ich podstawie opakowanie kierowane jest do właściwego strumienia odpadów. W efekcie jakość i precyzja procesu zostaje zwiększona, wpływając na wyższą jakość recyklingu i jego rezultatów.

Inicjatywa stanowi kontynuację projektu HolyGrail 1.0, stanowiącego część programu Nowa Gospodarka Tworzywami Sztucznymi, stworzonego przez Fundację Ellen MacArthur. W latach 2016-2019 wzięły w nim udział różne spółki giełdowe zaangażowane w segment produkcji opakowań. Program uwzględniał badania nad różnymi innowacyjnymi rozwiązaniami, których celem jest usprawnienie recyklingu produktów konsumenckich – na ich bazie uznano, że cyfrowe znaki wodne to najbardziej obiecująca i przyszłościowa technologia temu sprzyjająca.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty