Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Orlen przejmuje Polska Press

Grupa Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press i jednocześnie wchodzi w posiadanie 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych, 120 tygodników lokalnych i ponad 500 portali internetowych.

Polski Koncern Naftowy Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press, które jest częścią Verlagsgruppe Passau, niemieckiej grupy medialnej i jednocześnie wchodzi w posiadanie 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. To właśnie do tej grupy wydawniczej, będącej jedną z największych w Polsce, należą tytuły takie jak „Głos Wielkopolski”, „Dziennik Bałtycki”, „Gazeta Krakowska”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Strefa Biznesu”, „Strefa Agro” czy „Nasza Historia”. Wszystkie publikacje będą teraz wydawane przez spółkę państwową. Oprócz tego Orlen przejmie także ponad 500 portali internetowych, uzyskując dostęp do koło 17,5 miliona użytkowników. W 2019 roku wydawca osiągnął przychody na poziomie poand 398,4 milionów złotych.

„Włączenie do portfolio usług podmiotu mediowego w istotny sposób rozszerzy ofertę Grupy Orlen w obszarze reklamy dla klientów zewnętrznych. Akwizycja grupy mediowej, oferującej usługi reklamowe w prasie drukowanej i segmencie online, przyczyni się do wygenerowania dodatkowych oszczędności z tytułu zakupu reklam” - można przeczytać w oficjalnym komunikacie.

Informacje o możliwym przejęciu Polska Press podał w październiku brytyjski tygodnik „The Economist”, twierdząc, że PKN Orlen prowadzi rozmowy z niemieckim wydawnictwem Verlagsgruppe Passau na temat zakupu jego polskiego oddziału, a ewentualny zakup tytułów miałby być częścią działań rządu na rzecz dekoncentracji mediów w Polsce.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty