Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Końca nie widać

Jak podkreślają producenci, podwyżki są nieuniknione i są następstwem rosnących cen surowców, energii, składników chemicznych oraz transportu.

© Photogenica

W związku z utrzymującym się wzrostem kosztów surowców, kolejne firmy, w tym Flint Group Commercial, Publication and Sheetfed Inks (CPS), UPM oraz Mitsubishi HiTec Paper wprowadzają podwyżki cen swoich produktów. „Rok 2021 b rokiem pełnym wyzwań dla producentów w całym łańcuchu dostaw zarówno w branży druku akcydensowego, jak i opakowaniowego, a na wzrost kosztów surowców wpłynęła zarówno dostępność materiałów, jak i transportu. Gwałtowny wzrost kosztów surowców wywiera dramatyczny wpływ na naszą branżę i wydaje się, że trwający kryzys nie ma końca” - komentuje Tony Lord, prezes Flint Group CPS Inks. Mitsubishi HiTec Paper podnosi ceny na całego asortymentu produktów o 20 procent, w tym papierów z serii thermoscript, jetscript, giroform, supercote oraz barricote. Z kolei Jussi Pesonen, prezes i dyrektor zarządzający UPM zapowiedział podwyżki większości produktów dostępnych w ofercie, w tym ceny papierów graficznych sprzedawanych w Europie wraz z drugą połową 2021 roku. Jak podkreśla, ceny celulozy gwałtownie wzrosły w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku i prawdopodobnie utrzymają się na tym poziomie w drugiej połowie roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty