Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Końca nie widać

Jak podkreślają producenci, podwyżki są nieuniknione i są następstwem rosnących cen surowców, energii, składników chemicznych oraz transportu.

© Photogenica

W związku z utrzymującym się wzrostem kosztów surowców, kolejne firmy, w tym Flint Group Commercial, Publication and Sheetfed Inks (CPS), UPM oraz Mitsubishi HiTec Paper wprowadzają podwyżki cen swoich produktów. „Rok 2021 b rokiem pełnym wyzwań dla producentów w całym łańcuchu dostaw zarówno w branży druku akcydensowego, jak i opakowaniowego, a na wzrost kosztów surowców wpłynęła zarówno dostępność materiałów, jak i transportu. Gwałtowny wzrost kosztów surowców wywiera dramatyczny wpływ na naszą branżę i wydaje się, że trwający kryzys nie ma końca” - komentuje Tony Lord, prezes Flint Group CPS Inks. Mitsubishi HiTec Paper podnosi ceny na całego asortymentu produktów o 20 procent, w tym papierów z serii thermoscript, jetscript, giroform, supercote oraz barricote. Z kolei Jussi Pesonen, prezes i dyrektor zarządzający UPM zapowiedział podwyżki większości produktów dostępnych w ofercie, w tym ceny papierów graficznych sprzedawanych w Europie wraz z drugą połową 2021 roku. Jak podkreśla, ceny celulozy gwałtownie wzrosły w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku i prawdopodobnie utrzymają się na tym poziomie w drugiej połowie roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty