Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Końca nie widać

Jak podkreślają producenci, podwyżki są nieuniknione i są następstwem rosnących cen surowców, energii, składników chemicznych oraz transportu.

© Photogenica

W związku z utrzymującym się wzrostem kosztów surowców, kolejne firmy, w tym Flint Group Commercial, Publication and Sheetfed Inks (CPS), UPM oraz Mitsubishi HiTec Paper wprowadzają podwyżki cen swoich produktów. „Rok 2021 b rokiem pełnym wyzwań dla producentów w całym łańcuchu dostaw zarówno w branży druku akcydensowego, jak i opakowaniowego, a na wzrost kosztów surowców wpłynęła zarówno dostępność materiałów, jak i transportu. Gwałtowny wzrost kosztów surowców wywiera dramatyczny wpływ na naszą branżę i wydaje się, że trwający kryzys nie ma końca” - komentuje Tony Lord, prezes Flint Group CPS Inks. Mitsubishi HiTec Paper podnosi ceny na całego asortymentu produktów o 20 procent, w tym papierów z serii thermoscript, jetscript, giroform, supercote oraz barricote. Z kolei Jussi Pesonen, prezes i dyrektor zarządzający UPM zapowiedział podwyżki większości produktów dostępnych w ofercie, w tym ceny papierów graficznych sprzedawanych w Europie wraz z drugą połową 2021 roku. Jak podkreśla, ceny celulozy gwałtownie wzrosły w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku i prawdopodobnie utrzymają się na tym poziomie w drugiej połowie roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty