Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Ponad milion etykiet dziennie

Przy nowej maszynie Performance Series P7 stoją: Jarosław Zaczek, dyrektor MZGraf (z lewej) i Łukasz Chruśliński, sales manager w firmie Mark Andy Poland.

© Mark Andy

Park sprzętowy drukarni Mazowieckie Zakłady Graficzne (MZGraf) w części związanej z techniką fleksograficzną został wzbogacony o nową 17-calową maszynę Performance Series P7 firmy Mark Andy. Jak zapewnia Jarosław Zaczek, dyrektor MZGraf i jeden ze współwłaścicieli firmy, potencjał maszyny pozwala drukarni na produkcję ponad miliona etykiet w ciągu jednego dnia.

 

MZGraf to drukarnia realizująca bardzo różnorodną produkcję, m.in. druki komercyjne realizowane w technikach offsetowej i cyfrowej, a także opakowania i etykiety, które stanowią tu coraz ważniejszy obszar działalności. „Jest to w naturalny sposób związane z tym, w którą stronę podąża cały rynek. Opakowania i etykiety cechuje dynamiczny rozwój w ostatnich latach, więc staramy się być na czasie. Tym bardziej, że nasi kluczowi klienci to firmy, dla których ten segment jest niezwykle ważny. Opakowania na produkty spożywcze, np. mleczne czy mięsne, muszą być coraz bardziej eko, ale też przyjazne w użytkowaniu, wygodne z punktu widzenia klienta. Z drugiej strony – konkurencja rynkowa wymusza na właścicielach marek rozwiązania coraz bardziej atrakcyjne z punktu widzenia konsumenta. Stąd nasz pomysł, by opakowanie >>sprzedawało<< produkt nie tylko swoim wyglądem, ale też poprzez zapach i dotyk”- mówi Jarosław Zaczek.

 

Szybkość i intuicja

Maszyna obsługuje wstęgę o szerokości 17 cali i składa się z 8 zespołów fleksograficznych, z osobnym napędem serwo dla każdego cylindra formowego i dociskowego oraz z wydłużonym przebiegiem wstęgi na ostatnim z nich , który umożliwia realizację dodatkowych opcji uszlachetnienia. W skład jej wyposażenia wchodzą m.in.: VariPrint - system zmiany długości druku na maszynie,preregister i autoregister, stacja koronowania, system odwracania wstęgi, moduł do foliowania na zimno i laminacji, stacja sztancowania z nawijakiem ażuru, system inspekcji oraz system suszenia UV oraz stacja suszenia gorącym powietrzem, dedykowana farbom solwentowym. Jak podkreśla Jarosław Zaczek, dzięki bogatemu wyposażeniu urządzenia firma znacząco zwiększyła swój potencjał w obszarze etykiet i innych produktów realizowanych z udziałem folii - maszyna jest bardzo szybka i elastyczna, a do tego sterowana w sposób intuicyjny.

 

Trzy zmysły

Performance Series P7 pracuje z maksymalną prędkością 306 m/min. i jest sterowana dedykowanym modułem kontrolnym z ekranem dotykowym. Jej konfiguracja umożliwia zdalną diagnostykę przez Internet.  Według dyrektora drukarni, wysoka prędkość maszyny w sposób bezpośredni przekłada się na moce produkcyjne i możliwość znacznie szybszej realizacji zleceń, a w efekcie - skrócenie czasu dostawy gotowych etykiet. W ciągu jednego dnia roboczego maszyna pozwala firmie na wydruk ponad miliona etykiet, co pozwala nie tylko sprawnie obsłużyć obecnych klientów, ale też aktywnie poszukiwać nowych zleceń. „Mam tu na myśli m.in. etykiety termokurczliwe, produkowane w ramach realizowanego projektu „Trzy zmysły”. Są to produkty, które mają oddziaływać na konsumentów nie tylko poprzez bodźce wzrokowe, ale też dotykowe i zapachowe. Projekt, na który pozyskaliśmy dotację unijną, powstał we współpracy z Politechniką Białostocką. Mamy nadzieję, że już wkrótce na rynek trafią pierwsze jego owoce w wersji komercyjnej” - dodaje dyrektor MZGraf.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty