Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Rekord ilości odbitek

Zespół Fort Dearborn Company w drukarni w Fort Worth. Na zdjęciu od lewej:

Rosendo Pozos i Brent Baldwin, operatorzy maszyny i Mike Suarez, technik utrzymania ruchu.

© Heidelberger Druckmaschinen

Fort Dearborn, amerykańska firma specjalizująca się w produkcji etykiet i opakowań, mająca dwadzieścia zakładów produkcyjnych w całym kraju, wykonała w 2020 roku prawie 82 miliony odbitek na maszynie Speedmaster XL 106-8+L. Rekord ten związany był m.in. ze zwiększonym zapotrzebowaniem rynku na etykiety i opakowania na produkty spożywcze podczas pandemii COVID-19.

 

Drukarnia w Fort Worth produkująca głównie etykiety, posiada dwie maszyny Speedmaster XL 106 oraz jedną XL 105. W porównaniu z podobnymi maszynami na rynku, w amerykańskiej drukarni, na Speedmasterze XL 106 wykonano ponad 2,5 razy więcej odbitek, niż średnia w branży wynosząca 32 miliony.

„Kiedy zainstalowaliśmy najnowszą maszynę XL 106, nasze moce produkcyjne wzrosły prawie dwukrotnie w stosunku do maszyny, którą zastąpiła. Bez tego kroku nie moglibyśmy sprostać zwiększonemu popytowi w naszej branży w 2020 roku ”- podkreśla Bob Zeisler, dyrektor zarządzający drukarnią.

 

Realizacja w krótkim czasie

Maszyna pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu z prędkością 18 000 arkuszy na godzinę. Wyposażona jest w wiele zaawansowanych technologicznie rozwiązań zwiększających wydajność, m.in. system cięcia papieru na arkusze z roli CutStar oraz Inpress Control, jedno z wiodących w branży rozwiązań w zakresie pomiaru spektrofotometrycznego arkusza inline podczas pracy maszyny drukującej z dowolną prędkością. Inpress Control umożliwia szybkie przejścia pomiędzy kolejnymi drukowanymi etykietami.

Dzięki większym mocom produkcyjnym i większej wydajności maszyny drukarnia mogła realizować wiele zleceń w krótkim czasie, co stanowiło główny wymóg branży etykiet i opakowań w czasie pandemii. To pozwoliło drukarni zrealizować więcej zamówień od swoich klientów. Według Boba Zeislera, zdolność do sprostania krótkim czasom realizacji stanowiła główną przewagę konkurencyjną zakładu, co, jak podkreśla dyrektor drukarni, nie byłoby możliwe bez rozwiązań technologicznych Heidelberga.

 

Dzięki większym mocom produkcyjnym i większej wydajności maszyny drukarnia mogła sprostać bardzo krótkim czasom realizacji zleceń, które w roku 2020 w związku z pandemią wymagała branża etykiet i opakowań.

© Heidelberger Druckmaschinen

Wysoki wskaźnik OEE

Po zainstalowaniu drugiej maszyny XL 106 w 2019 roku przyjęto nowy podział zadań między dwiema maszynami XL 106. Krótsze nakłady etykiet UV były drukowane na starszej maszynie, podczas gdy pozostałe prace drukowane były wyłącznie na nowej maszynie. „To rozwiązanie naprawdę zwiększyło całkowitą wydajność drukarni” - mówi Bob Zeisler.

Poza rekordową liczbą 82 milionów odbitek wykonanych na maszynie Speedmaster XL 106, wskaźnik efektywności wykorzystania maszyny OEE w 2020 wyniósł 53,85 procent w porównaniu do średniej w branży wynoszącej 25 procent.

„Pracujemy bardzo szybko i z dużą wydajnością. Śledzimy każdą maszynę na wykresach godzina po godzinie i szukamy wszelkich problemów z przestojami, szybkością i jakością, aby zastosować środki zaradcze, które pozwolą wyeliminować lub zredukować przyczyny” – dodaje Bob Zeisler.

Fort Dearborn przypisuje swój sukces także Heidelbergowi. W ciągu pierwszych dwunastu miesięcy po instalacji drukarnia miała również zapewnione comiesięczne konsultacje z doradcami zespołu Heidelberg Performance Advisors. Doradcy byli w stanie rozwiązać wszelkie problemy drukarni Fort Dearborn, uzupełnić luki w wiedzy i upewnić się, że osiąga on wyniki niezbędne do odniesienia rekordowych wyników drukowania.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty